Hej,

tänkte bygga en carport här hemma. Egentligen bör det dessutom vara rätt enkelt.

Bor i ett kedjehus där husen är lite förskjutna men där det är reglade väggar på båda sidor, ena väggen är min och den andra väggen är grannens.

Så egentligen är det bara skruva upp bräda på varsin vägg och sen regla det tvärsöver.

Men till frågan, vilket rekommenderas och varför, plast eller plåttak?
 
Inget svar på denna tråd?
 
  • Gilla
Joakim Hedin
  • Laddar…
Plasttak blir inte så långlivade. De gror dessutom fort igen, särskilt om de är platta och svåråtkomliga. Annars kan det vara trevligt med dagsljus.
 
F
Plåt håller ju lätt 50 år, plast blir sprött och går sönder. Blir skitigt av alger mm. Kör plåt och sätt lite belysning istället om det känns mörkt.
 
  • Gilla
Fadai och 1 till
  • Laddar…
Glöm inte kondensduk, det kan bli ganska blött vid väderomslag.
 
  • Gilla
Huzzbutt
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.