Har påbörjat ett byte av bänkskiva. Sålde den gamla inklusive diskho. Upptäcker nu att det som mora benämner som "plastklossen" råkade åka med i försäljningen (gula på bilden). Jag hittar den inte i deras reservdelssortiment och hade gärna fått blandaren på plats igen i helgen.
Nu till frågan. Vad är funktionen? Att fördela trycket från klämringen? kan jag i så fall borra ett hål i en bit plastskärbräda istället eller göra något liknande?
Eller är det bara en distans ifall håltagigen är i tunn plåt? Kan jag i så fall strunta i den då hålet i mitt fall kommer vara genom ekbänkskiva? (kommentarer på materialvalet undanbedes)
Nu till frågan. Vad är funktionen? Att fördela trycket från klämringen? kan jag i så fall borra ett hål i en bit plastskärbräda istället eller göra något liknande?
Eller är det bara en distans ifall håltagigen är i tunn plåt? Kan jag i så fall strunta i den då hålet i mitt fall kommer vara genom ekbänkskiva? (kommentarer på materialvalet undanbedes)
Dess huvudfunktion är att stabiliserar materialet som blandaren sitter i om materialet är tunnt/mjukt/flexibelt.
Andra huvudfunktionen är att jämna ut materialet blandaren ska sitta i.
Ska den sitta i en 3 cm tjock ekskiva så behövs den inte.
Andra huvudfunktionen är att jämna ut materialet blandaren ska sitta i.
Ska den sitta i en 3 cm tjock ekskiva så behövs den inte.
Behövs om blandaren sitter i hål på rostfri diskbänk.
Klicka här för att svara