Pågående byggprojekt med träkonstruktion, halvväggsisolering och takplats klart. Byggmaterial syns spridda runt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Arbetsplats med hus i bakgrunden, arbetare gjuter betong över armeringsnät för husgrund.
Skapa konto
Grundkonstruktion för hus med cellplastisolering och armeringsjärn före betonggjutning.
Skapa konto
Grund med armeringsnät och bockade armeringsjärn klara för gjutning, hus i bakgrunden.
Skapa konto
Grund med armeringsnät och armeringsjärn redo för gjutning vid pågående byggprojekt.
Skapa konto
Nybyggd grund med pelare, betong och träform i fokus, med byggarbetsplats i bakgrunden.
Skapa konto
murak murak skrev:
@BN8GB22 Hur har det gått? Hur armerades betongplattan där pelarna står?
Vi är mitt i bygget nu! Det går bra än så länge.
Där pelarna står tog vi ur cellplasten 60x60cm och gjöt 20cm betong, vi hade 2 lager nät och 4st bockade 12mm armeringsjärn, samt 1m långa järn liggande på näten med cc60 runt hela grunden Laddar upp lite bilder om jag lyckas med det

• Byggarbetsplats med personer som arbetar på en grundstruktur, material och byggutrustning synliga.
    Skapa konto
  • Gilla
murak och 1 till
  • Laddar…
murak
Snyggt bygge! Har tusen frågor känner jag, men jag nöjer mig med att fråga om du har mer info om plintjärnen och den där distansen som sitter under pelaren?

murak murak skrev:
Snyggt bygge! Har tusen frågor känner jag, men jag nöjer mig med att fråga om du har mer info om plintjärnen och den där distansen som sitter under pelaren?
Järnen har jag ritat och vattenskurit själv, det är 6mm syrafast plåt, mått 400x50 (200mmm ovan betong) med hål diameter 11 för genomgående M10. Plattan är 10mm PE300 för att stolpen inte ska suga fukt, sedan har jag ställt allt på ståldistanser och kommer sen att undergjuta upp till plastdistansen

• Gilla
murak
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.