3 434 läst ·
4 svar
3k läst
4 svar
Carport med brutet tak.
Finns det nån här på byggahus som kan tänkas ha en ritning på carport och vill dela med sig av den till mig???? det ska vara en fristående carport med måtten:
B: 5000mm
L: 8000mm
H: 3000mm
jag ska ställa in våran traktor och husvagn under den.
fråga gärna om det är nåt ni funderar på. har ej alla saker klara för hur den ska se ut än.
B: 5000mm
L: 8000mm
H: 3000mm
jag ska ställa in våran traktor och husvagn under den.
fråga gärna om det är nåt ni funderar på. har ej alla saker klara för hur den ska se ut än.
Update angående carporten.
finns det några riktigt vassa byggkunnande personer här
som kan säga rakt ut om min carport på 46,1kvm kommer att hålla med bara 30cm
grusplatta som är stampad och med nergrävda 70 plint i backen????
har tänkt att använda mig av brutet tak där spännviden är 5m x 9m och höjden 3.5m
har funderingar på att slå ihop 4 stycken 95x95 stolpar per takstol som ska hålla takstolarna på plats
och maxbredd mellan som då kommer att bli 120cm i cc
dundra på med så mycket svar som möjligt nu. vill veta så mycket som möjligt nu om detta bygge kan geomföras så som jag har tänkt.
finns det några riktigt vassa byggkunnande personer här
som kan säga rakt ut om min carport på 46,1kvm kommer att hålla med bara 30cm
grusplatta som är stampad och med nergrävda 70 plint i backen????
har tänkt att använda mig av brutet tak där spännviden är 5m x 9m och höjden 3.5m
har funderingar på att slå ihop 4 stycken 95x95 stolpar per takstol som ska hålla takstolarna på plats
och maxbredd mellan som då kommer att bli 120cm i cc
dundra på med så mycket svar som möjligt nu. vill veta så mycket som möjligt nu om detta bygge kan geomföras så som jag har tänkt.
Vårt första hus hade statligt lån och då fick det inte plats med dubbelgarage, för att få de förmånliga lånen. Därför byggdes en carport med måtten 6,3 x 9,3 m, höjd 2,5 m, 30 grader sadeltak, takpannor. När lånen var godkända, ansökte vi om att få bygga om till garage. Under tiden kom en höststorm och vred bygget med överhängande risk för ras.
Av denna anledning anser jag inte att det är en bra ide´ med en så stor carport.
Av denna anledning anser jag inte att det är en bra ide´ med en så stor carport.
Klicka här för att svara