3 532 läst ·
5 svar
4k läst
5 svar
carport billigare än LB-hus offert?
Ja, man måste åtminstone ha något slags förråd när man bygger nytt hus. Garage känns inte så viktigt utan det räcker med en carport med förråd.
Däremot tyckte jag att det var lite dyrt med ca 150`kr för LB-hus "nyckelfärdiga" carport. (32A2)
Funderar på att låta LB-hus göra plattan för förrådet och sen leja ett lösvirkesbygge till någon snickare. Vad kan det kosta? Finns det något bättre alt. om man inte vill/kan göra jobbet själv?
Däremot tyckte jag att det var lite dyrt med ca 150`kr för LB-hus "nyckelfärdiga" carport. (32A2)
Funderar på att låta LB-hus göra plattan för förrådet och sen leja ett lösvirkesbygge till någon snickare. Vad kan det kosta? Finns det något bättre alt. om man inte vill/kan göra jobbet själv?
Är det bara en platta för ett 10 kvm stort förråd + förrådet och ett tak så låter det inte som ett fyndpris så en god ide är väl att kolla runt med lokala entreprenörer vad de skulle ha för att bygga samma carport. Ni kan ju alltid kolla hur mycket det skiljer om ni väljer att ta plattan för förrådet i samband med att grunden gjuts även om ni inte väljer att köpa carporten. Sen är det bara att jämföra med de priser ni fått in från andra aktörer. Oavsett om det verkligen är ett OK pris ni fått så jämför med andra alternativ så slipper ni fundera på om ni blivit "blåsta" om ni väljer LB-hus alternativ
@1337: Jovisst kan man göra det själv... men är man småbarnsförälder och köper ett nyckelfärdigt hus så vill man ha "nyckelfärdig" carport oxå... lär få nog att göra med att bygga altan, fixa med tomten. m.m. Det jag var ute efter är hur mycket jag kan spara genom att inte gå via LB-hus utan låta en lokal förmåga stå till tjänst.
@Mats: Hmm, ja de där mittenstolparna ser ju inget vidare ut... har inte tänkt på dem tidigare när jag tittat på carporten. Men det kanske en snickare kan fixa till...
@Mats: Hmm, ja de där mittenstolparna ser ju inget vidare ut... har inte tänkt på dem tidigare när jag tittat på carporten. Men det kanske en snickare kan fixa till...
Klicka här för att svara