26 189 läst ·
124 svar
26k läst
124 svar
Canal Digital vs Viasat
Här kör vi CD.
Tycker det är ruskigt fult att när man har bundet abonnemang helt plötsligt höja avgiften och slänga in HD kanalerna.
Jag har varken box eller TV som klarar det! Och inga brev eller nåt kom det, bara en notering om att autogirot har ändrats...
Ska väl ringa och klaga nån dag.. dom får väl bjuda på en HD box eller nåt i alla fall... har ju trots allt varit kund sen 2002!
Eftersom jag är motorsport fanatiker så känns det ju nu som Viasat har övertaget.
Eurosport tappade ju Moto GP dit med så nu är det bara WTCC kvar på den kanalen.
I övrigt är det ju inte mycket att hurra för med motorsport på CD.
Motors TV blev ju kass just när CD började erbjuda det (Tappade BTCC mm)
Tur att det finns mycket motorsport på nätet!
Disney kanalerna är ju bra för lillkillen... han sitter väl där mer än han borde och när han inte sitter där sitter tanten där... kan ni gissa var jag sitter?
// Magnus
Tycker det är ruskigt fult att när man har bundet abonnemang helt plötsligt höja avgiften och slänga in HD kanalerna.
Jag har varken box eller TV som klarar det! Och inga brev eller nåt kom det, bara en notering om att autogirot har ändrats...
Ska väl ringa och klaga nån dag.. dom får väl bjuda på en HD box eller nåt i alla fall... har ju trots allt varit kund sen 2002!
Eftersom jag är motorsport fanatiker så känns det ju nu som Viasat har övertaget.
Eurosport tappade ju Moto GP dit med så nu är det bara WTCC kvar på den kanalen.
I övrigt är det ju inte mycket att hurra för med motorsport på CD.
Motors TV blev ju kass just när CD började erbjuda det (Tappade BTCC mm)
Tur att det finns mycket motorsport på nätet!
Disney kanalerna är ju bra för lillkillen... han sitter väl där mer än han borde och när han inte sitter där sitter tanten där... kan ni gissa var jag sitter?
// Magnus
Inte för att jag har köpt någon HD-box men CD säger att det skickas med ett quad-huvud.
Även jag funderar på en HD-box. Men går det att få tag på biligare/bättre/osv än från CD?
De erbjuder rätt bra pris på CD, men ytterliggare 24månaders bindningstid tycker jag inte om. Har 11 kvar på nuvarande bindningen..
De erbjuder rätt bra pris på CD, men ytterliggare 24månaders bindningstid tycker jag inte om. Har 11 kvar på nuvarande bindningen..
Jag har också CD, men inte HD-box..fubar skrev:
Ringde till CD och frågade vad som gällde ifall jag skulle köpa en sådan av dem.
Ifall man köper en box av dem så plussas det på 24 månader, men befintlig bindningstid tas bort.
Alltså i ditt fall så binder du 24 månader, men de 11 månader som finns i dagsläget plussas inte på. Det blir alltså inte 35 månaders bindningstid. Blev det begripligt?
Tack för infonV8dc skrev:Jag har också CD, men inte HD-box..
Ringde till CD och frågade vad som gällde ifall jag skulle köpa en sådan av dem.
Ifall man köper en box av dem så plussas det på 24 månader, men befintlig bindningstid tas bort.
Alltså i ditt fall så binder du 24 månader, men de 11 månader som finns i dagsläget plussas inte på. Det blir alltså inte 35 månaders bindningstid. Blev det begripligt?![]()
Varför ska man beställa från fyndbörsen och inte direkt ifrån canal digital?
Har precis köpt hus och ska beställa canal digital och undrar om det är bättre att beställa från fyndbörsen istället för från canaldigital direkt? Vad jag kan se på deras hemsidor så är priset detsamma.
Har precis köpt hus och ska beställa canal digital och undrar om det är bättre att beställa från fyndbörsen istället för från canaldigital direkt? Vad jag kan se på deras hemsidor så är priset detsamma.