18 510 läst ·
39 svar
19k läst
39 svar
Canal digital, uppsägning och de 'vägrar' skicka bekräftelse.
I Outlook så fungerar det så att när du har valt mailet och sedan väljer att annat så kommer detta med läskvitto fram. Om sedan personen har läst det eller inte har ingen betydelse då det är regestrerat att någon har öppnat det. Personen kan välja nej men då är det redan reggat, är de seriösa så trycker de ja och då kommer beviset. Leveranskvitto kommer då mailet når servern hos mottagaren. Detta skickas till avsändaren som även ser att rätt mottagare har något som väntar. Är det en offentlig eller statlig verksamhet så har de en skyldighet att läsa alla mail som kommer till dem. CD brukar sköta sig men det finns andra fall då det är mycket användbart.cust3000 skrev:
Det är därför som det är bäst att skicka email och begära leverans- och läskvitto. De har svårt att komma ur det när de ser att mailet har kommit fram till rätt ställe.
Redigerat:
CD kan man bara säga upp via telefon. Sade upp i april fick ingen bekräftelse men det fungerade utan problem (streamar allt nu för tiden, har inte ens brytt mig om att sätta upp parabolen på de två åren vi har bott i nya huset). Tycker att tv-abonnemang är för dyrt i förhållande till vad man utnyttjar (det är väl skillnad om man är frälst i hockey, fotboll, golf, motorsport).
Vet inte Cds rutiner men låter konstigt.fredl skrev:CD kan man bara säga upp via telefon. Sade upp i april fick ingen bekräftelse men det fungerade utan problem (streamar allt nu för tiden, har inte ens brytt mig om att sätta upp parabolen på de två åren vi har bott i nya huset). Tycker att tv-abonnemang är för dyrt i förhållande till vad man utnyttjar (det är väl skillnad om man är frälst i hockey, fotboll, golf, motorsport).
Tycker inte abbonemanget är dyrt utan det är denna kortavgift eller hyra som jag retar mig på. Dock så är kvaliteten på bilden bra mycket bättre med parabol än något annat.
Ringde precis till CD då de hade dragit för tv-avgift trots att vi sa upp abonnemanget i februari, svaret vi fick var att de inte hade någon notering att vi sagt upp (suck).. Nu har vi iaf förlorat 298:- som de dragit, eventuellt kan vi förlora ytterligare tre månader enligt kundtjänst-snubben som vi pratade med, de skulle återkomma. Så ett tips är att begära en skriftlig bekräftelse.
Ett annat tips är att återkalla autogiromedgivandet när de den sista fakturan som ska betalas är betald. Då kan de försöka "dra" bäst de vill...Jejk skrev:
Sen ska du naturligtvis inte acceptera att de "drar" 298 kronor som de ej har rätt till, utan de får naturligtvis betala tillbaka dessa pengar.
Dom har ju flera gånger sagt att du skall få en skriftlig bekräftelse och då är det väl normalt att man väntar på en sådan. Jobbar dom inte med skriftliga bekräftelser så säg det istället. Hur svårt kan det vara?
Fick svar från CD nu, de kunde inte hitta något registrerat samtal från mig... Dock hade de med "goodwill" gått med på att avsluta abonnemanget med innevarande månad plus en månad. Vet inte vad jag ska säga, goodwill hade varit att lita på sina kunder å betala tillbaka den dragning de gjort tidigare.
De borde ganska enkelt kunna kontrollera om jag använt deras tjänst från dess vår uppsägning började gälla.
Tycker det är åt h-lvete faktiskt, vet inte om jag tänker betala de sista fakturorna, har man någon chans mot CD?
Kommer i fortsättningen skriva upp namn på den som tar emot uppsägningar av avtal samt kräva bekräftelse på avslut.
De borde ganska enkelt kunna kontrollera om jag använt deras tjänst från dess vår uppsägning började gälla.
Tycker det är åt h-lvete faktiskt, vet inte om jag tänker betala de sista fakturorna, har man någon chans mot CD?
Kommer i fortsättningen skriva upp namn på den som tar emot uppsägningar av avtal samt kräva bekräftelse på avslut.
När har det gjort det? Finns ju flera fall där de vägrat ge bekräftelse.zenobia skrev:
Bara att bestrida fakturan. Då måste de stämma dig för att få betalt. Tveksamt om de gör det. Kostar mer än vad de kan få tillbaka.Jejk skrev:Fick svar från CD nu, de kunde inte hitta något registrerat samtal från mig... Dock hade de med "goodwill" gått med på att avsluta abonnemanget med innevarande månad plus en månad. Vet inte vad jag ska säga, goodwill hade varit att lita på sina kunder å betala tillbaka den dragning de gjort tidigare.
Jag kommer göra ett försök, ska i första hand bestrida deras beslut och därefter en trolig faktura. Problemet som jag ser det att de kommer hävda att vi har ett avtal som inte sagts upp å då är jag skyldig att betala. Hade till exempel varit enklare om jag fått en vara som jag aldrig beställt, då hade det varit svårare för dem att bevisa då bevisbördan ligger hos dem när jag bestrider, nu finns ju trots allt det gamla avtalet kvar.emde skrev:
Tycker det är så korkat av ett stort företag att hålla på såhär, det måste vara en skitsumma för dem. Egentligen struntar jag i pengarna men tycker det är principiellt fel.
När jag i december 2010 fick ett tokbryt på Canal Digital rev jag ner halva deras supportavdelning på jakt efter någon ansvarig. Fick ingen som helst respons så jag letade upp deras styrelse och mailade hela gänget.
Då dök det upp en kille vid namn Mahmoud Mustapha som tydligen arbetade som "Chef för kundrelationer". Han löste de flesta av mina "problem" med glans. Jag stannade kvar hos Canal Digital. Kommer dock att säga upp hela rasket nu i december då jag inte är en sportnörd och tycker att det är allt för dyrt att ha parabol, Hösten kommer att gå åt till att fixa ordning så att flertalet streamade lösningar finns på plats när Canal Digital avslutas.
Killens mailadress: mahmoud.mustapha@canaldigital.se
http://www.linkedin.com/vsearch/p?o...ahmoud&lastName=Mustapha&f_G=se:0&trk=TSEO_SN
Lycka till !
Då dök det upp en kille vid namn Mahmoud Mustapha som tydligen arbetade som "Chef för kundrelationer". Han löste de flesta av mina "problem" med glans. Jag stannade kvar hos Canal Digital. Kommer dock att säga upp hela rasket nu i december då jag inte är en sportnörd och tycker att det är allt för dyrt att ha parabol, Hösten kommer att gå åt till att fixa ordning så att flertalet streamade lösningar finns på plats när Canal Digital avslutas.
Killens mailadress: mahmoud.mustapha@canaldigital.se
http://www.linkedin.com/vsearch/p?o...ahmoud&lastName=Mustapha&f_G=se:0&trk=TSEO_SN
Lycka till !
Här står det klart och tydligt att dom lovat det två gånger? Dags för nya glasögon?Jejk skrev:
http://www.byggahus.se/forum/juridi...de-vagrar-skicka-bekraftelse.html#post1772148
Vadå, du hänvisar till en person som jagat CD för att få en bekräftelse utan att få det... Att de lovar muntligt är inte en skriftlig bekräftelse så jag förstår inte vad du menar? Kanske du som behöver nya glasögon?zenobia skrev:
Tack för mailadressen, kommer troligen att använda den om jag inte får rätsida på det.
Men ditt jävla troll, vad är det du inte fattar,Jejk skrev:Vadå, du hänvisar till en person som jagat CD för att få en bekräftelse utan att få det... Att de lovar muntligt är inte en skriftlig bekräftelse så jag förstår inte vad du menar? Kanske du som behöver nya glasögon?
Tack för mailadressen, kommer troligen att använda den om jag inte får rätsida på det.
Har inte skrivit något annat att dom LOVAT att skicka bekräftelse TVÅ gånger.
Lugna ner dig, att du hänvisar till en person som blir lovad bekräftelse innebär inte att hen någonsin fick det. Jag blev själv lovad en uppsägning men fick ingen. Tråden förtäljer inte om TS någonsin fick svar eller inte, trodde först ditt svar från början var riktat åt mig.. Jag missförstod dig, kanske borde du varit tydligare.zenobia skrev: