Hej lämnade in min gamla tub från 2009.. han sa att dom tar ut en avgift på 250 kr för provtryckning när flaskan är äldre än 10 år.. och att min snart går ut. Därför fick ja en flaska som står nästa provtryckning 2008.. men på metallbricka står det 2003. På min stog det 2009 både på en klisterlapp och på metallbrickan. är denna flaskan jag har nu för gammal? Eller är den testad 2008? Fatta inte detta att dessa datum skiljer sig på denna flaskan ja fick. Kan en återförsäljare säga så din börja gå ut så du få en gammal tebaka.. med andra ord förloade ja ett år på detta byte eller 6 år. Om den här flaskan nu inte är testad efter 2003
Gasflaska med ventil och etikett, där etiketten visar "nästa återkommande kontroll 02-2008" samt en metallbricka med "2003".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Redigerat:
Va? Det är väl inte just den person som byter in som står för prov om tiden gått ut?
Trodde det var en "kollektiv" del i bytesavgiften.

Fråga inte mig så sa han.. men när denna nya flaskan är testad begriper jag inte.. ska dom besiktas var tionde år eller inte? Jävligt luddiga regler det här..

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.