Hej jag har bytt taket , takpapp, ströläkt och takpannor, men dem nya ströläktarna inte alla på takstolar, är det något problem eller blir det godkänt av besiktningsmannen

• Måttband mot trästruktur visar avstånd mellan takläkt och andra element i byggprojekt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Översiktsbild av nylagt tak med synliga ströläkt och takstolar, vissa ströläkt är ej korrekt placerade på takstolarna.
    Skapa konto
  • Trästruktur med takläkt som inte alla är monterade på takstolar, vilket kan påverka takets besiktning.
    Skapa konto
J
Är det många så kan ju belastningen av tyngden bli lite fel men är det bara någon läkt som dom har missat med så hade inte jag gjort någon stor sak av det..

J Jansson69 skrev:
Är det många så kan ju belastningen av tyngden bli lite fel men är det bara någon läkt som dom har missat med så hade inte jag gjort någon stor sak av det..
På min hus har 14stycken takstolar! Och dem har inte på hälften 7 stycken på en sida och 7 på andra sida! Mellan 50mm till 100mm utanför takstolarna

• Måttband på en trävägg som visar avståndet mellan 9 och 10 cm.
    Skapa konto
  • Hand håller ett måttband vid trätak, visar avstånd från takstolar.
    Skapa konto
J
S Samyy skrev:
På min hus har 14stycken takstolar! Och dem har inte på hälften 7 stycken på en sida och 7 på andra sida! Mellan 50mm till 100mm utanför takstolarna
Vad säger företaget?

J Jansson69 skrev:
Vad säger företaget?
Dem säger allt är godkänt men jag litar inte på dem! Jag vill verkligen vara allt som det ska och detta ska bli godkänt av besiktningsmannen! Men tänkte fråga experten !

J
S Samyy skrev:
Dem säger allt är godkänt men jag litar inte på dem! Jag vill verkligen vara allt som det ska och detta ska bli godkänt av besiktningsmannen! Men tänkte fråga experten !
Så ni ska besiktiga det?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.