1 398 läst ·
4 svar
1k läst
4 svar
Bytt flexslangar sen då
Har bytt alla 3 flexslangar på min IVT och backspolat en hel del.
Fick en anvisning av en montör men på slutet står det att man ska kontrollera diffen mot värmesystemet vilket jag inte har koll på...
Diffen ska tydligen var 7-8 grader och ska justeras med hastigheten på cirkpumpen.
Men vilken diff är det och när ska jag kolla den?
Fick en anvisning av en montör men på slutet står det att man ska kontrollera diffen mot värmesystemet vilket jag inte har koll på...
Diffen ska tydligen var 7-8 grader och ska justeras med hastigheten på cirkpumpen.
Men vilken diff är det och när ska jag kolla den?
Värme ut jämfört med returen ska vara den skillnaden. Har inte IVT men kan se skillnaden i menysystemet när vp värmer huset. Men det påverkas även av hur värmesystem/element är inställda.
Har du dessutom termostater monterade kan värdet variera vilket inte är så bra.
Så att justera cirkulationspumpen kan vara rätt, men ska göras tillsammans med intrimning av värmesystem.
Så att justera cirkulationspumpen kan vara rätt, men ska göras tillsammans med intrimning av värmesystem.
Det är det som heter värmebärare in / ut då kanske?A AndersS skrev:Värme ut jämfört med returen ska vara den skillnaden. Har inte IVT men kan se skillnaden i menysystemet när vp värmer huset. Men det påverkas även av hur värmesystem/element är inställda.
Sen finns det nog rad in / ut
Klicka här för att svara