768 läst ·
2 svar
768 läst
2 svar
Byter man ut sin gamla Fläkt RDAA?
När vi flyttade in för 26 år sedan i södra skåne fanns det en värmeväxlare av märket Fläkt RDAA/RDAC på den oinredda vinden. Sedan dess har den bara snurrat på. Det enda jag gör är att byta filter två ggr per år och byta till sommarinsats. Vån 1 och 2 är på ca 95 m2/styck och har ventilation med frånluft på toaletter och tilluft i övriga rum. Vi har vattenburen fjärrvärme i huset.
Eftersom värmeväxlaren börjar bli gammal så har jag börjat fundera på vilka alternativ som finns. Finns det något som är effektivare? Eller byter man först när prylarna pajar? Är det någon som kan ge råd kring detta?
Eftersom värmeväxlaren börjar bli gammal så har jag börjat fundera på vilka alternativ som finns. Finns det något som är effektivare? Eller byter man först när prylarna pajar? Är det någon som kan ge råd kring detta?
Klicka här för att svara
