3 306 läst ·
6 svar
3k läst
6 svar
tömmer man elementen när man byter utbytesinsats?
jag kollar på MMA och hittar en utbytesinsats för mina gamla element så jag kan köpa nya moderna termostater. Men om jag beställer hem 10 stycken sådana+termostater, kan jag byta insatsen utan att tömma elementet på vatten?
...och, är det någon som fattar om jag efter att ha bytt insatsen kan uppgradera mig till modernare termostarer, eller hänger det mer på gängorna?
...och, är det någon som fattar om jag efter att ha bytt insatsen kan uppgradera mig till modernare termostarer, eller hänger det mer på gängorna?
http://www.mma.se/produkter/utbytesinsatser/utbytesinsats-aga-thermopanel-1-roers.aspx
Jag har dels vad dom kallar radiatorkoppel med grå ratt (tror det är sån som sitter på elementet om man inte köper en termostat till) Sedan har några en termostat som betecknas med VDI-koppel.
Jag har dels vad dom kallar radiatorkoppel med grå ratt (tror det är sån som sitter på elementet om man inte köper en termostat till) Sedan har några en termostat som betecknas med VDI-koppel.
Byter du insatser så kan du ha moderna termostater. Om du behöver tappa systemet beror på om du har avstängning under (brevid) radiatorkopplet eller inte...
är man dock snabb så går det att sänka trycket, stänga pumpar och vara beredd med en trasa runt, jag har gjort det och det funkade.
Jag har också bytt insatser utan att tappa allt för mycket vatten. Bytte 11 st på nån timme.
Skickat från mig...
Skickat från mig...
Klicka här för att svara