1 915 läst ·
14 svar
2k läst
14 svar
Byte ytterdörr - firma Stockholm
Vi behöver byta två ytterdörr, den vanliga och groventré som är något smalare (blir säkert special). Vill ha en dörr av bra kvalitet och hjälp med installation.
Tips på dörrmärke och firma i Stockholm, norr eller omnejd som ni har anlitat och kan rekommendera eller hört bra rekommendationer. 👍🏼🙌🏼👍🏼
#Stockholm
#ytterdörr
Tips på dörrmärke och firma i Stockholm, norr eller omnejd som ni har anlitat och kan rekommendera eller hört bra rekommendationer. 👍🏼🙌🏼👍🏼
#Stockholm
#ytterdörr
Doowin, de är väl rikstäckande.
De levererar Diplomat dörrar. Inget fel på dörrar men jag tycker att Bauhaus dörrar till halva priset av Diplomats är lika bra om inte bättre.
Vad gäller arbetet/montaget så är det beroende på vilken hantverkare som komma hem till dig. Alla är olika och levererar olika resultat.
De levererar Diplomat dörrar. Inget fel på dörrar men jag tycker att Bauhaus dörrar till halva priset av Diplomats är lika bra om inte bättre.
Vad gäller arbetet/montaget så är det beroende på vilken hantverkare som komma hem till dig. Alla är olika och levererar olika resultat.
Akta er för Diplomat! Dörrarna får inte monteras utomhus då dom inte tål varken regn eller sol och dom skall vaxas typ 2 gånger om året för att garantin skall gälla. Läs garantivilkoren för att se. Våra 3 dörrar för 14000kr styck såg ut som skit efter typ 2 år. Ingen garanti gick att åberopa då dom satt i yttervägg med endast 50cm takutsprång som skydd.
Vet du var man använder för vax till ytterdörrar?H Hegge_ skrev:Akta er för Diplomat! Dörrarna får inte monteras utomhus då dom inte tål varken regn eller sol och dom skall vaxas typ 2 gånger om året för att garantin skall gälla. Läs garantivilkoren för att se. Våra 3 dörrar för 14000kr styck såg ut som skit efter typ 2 år. Ingen garanti gick att åberopa då dom satt i yttervägg med endast 50cm takutsprång som skydd.
Ingen koll på det. Har ingen avsikt att vaxa dessa dörrar. Däremot skall jag plocka bort det sönderspruckna listverket i MDF och ersätta med listverk i trä samt måla om med vanlig snickerifärg som tål solljus utan att vaxas 2 gånger om året.T tyomka skrev:
Edit: Ja, jag är sjukt irriterad på diplomatdörren.
Tja,C Cap81 skrev:Tja, vi har inte än gått vidare för vi har inte hittat en bra rätt firma.
Hojta gärna till om du får fram något.
C Cap81 skrev:A ArvidUrsa skrev:
Vi och några till i vårat område i Knivsta använde oss av Ytterdörrspecialisten.
Bra priser och schysst service, montören gjorde ett fint jobb och det har suttit på plats i några månader nu utan några konstigheter.
Tror att dom enbart jobbar i Stockholm, men kolla deras instagram eller ring till dom.
Skojar du, en ytterdörr som inte tål regn eller sol? Verkar ju helt otroligt!H Hegge_ skrev:
När man kollar på ByggHemma och beskrivningen av dörren står det ingenting om detta, så dom ljuger alltså kunden rakt i ansiktet:
"Diplomat erbjuder svensktillverkade ytterdörrar med hög prestanda och som är rustade för att stå emot det svenska klimatet. Dörrarna förenas där tradition möter nytänkande och dagens moderna krav på kvalitet. "
Så vad är sanningen?
https://www.byggahus.se/forum/threads/mdf-doerr-som-svaeller-upp-naer-det-regnar-mala-hur.376529/Mats-S skrev:
Skojar du, en ytterdörr som inte tål regn eller sol? Verkar ju helt otroligt!
När man kollar på ByggHemma och beskrivningen av dörren står det ingenting om detta, så dom ljuger alltså kunden rakt i ansiktet:
"Diplomat erbjuder svensktillverkade ytterdörrar med hög prestanda och som är rustade för att stå emot det svenska klimatet. Dörrarna förenas där tradition möter nytänkande och dagens moderna krav på kvalitet. "
Så vad är sanningen?
https://www.byggahus.se/forum/threads/byte-ytterdoerr-firma-stockholm.523606/#post-5943014
Schysst! Vad blev det för modell av dörr om du köpte dem av dem eller hos annan byggvaruhus/nätet?L Lukas Holmqvist skrev:Tja,
Vi och några till i vårat område i Knivsta använde oss av Ytterdörrspecialisten.
Bra priser och schysst service, montören gjorde ett fint jobb och det har suttit på plats i några månader nu utan några konstigheter.
Tror att dom enbart jobbar i Stockholm, men kolla deras instagram eller ring till dom.
Tips och råd på saker att tänka på inför offertbegäran?
Snabbgoogling gav följande kring underhållet iaf:Mats-S skrev:
Skojar du, en ytterdörr som inte tål regn eller sol? Verkar ju helt otroligt!
När man kollar på ByggHemma och beskrivningen av dörren står det ingenting om detta, så dom ljuger alltså kunden rakt i ansiktet:
"Diplomat erbjuder svensktillverkade ytterdörrar med hög prestanda och som är rustade för att stå emot det svenska klimatet. Dörrarna förenas där tradition möter nytänkande och dagens moderna krav på kvalitet. "
Så vad är sanningen?
Skötsel av ytterdörrar
För att din ytterdörr ska motstå väder och vind år efter år behöver den då och då få lite
omtanke. Här nedan kan du läsa om hur du på bästa sätt tar hand om din dörr. Skötseln
ska göras regelbundet och går snabbt att göra. Diplomat underhållsset finns att köpa
hos din återförsäljare.
Målade ytterdörrar
Målade ytterdörrar behöver också underhåll. Tvätta av dörren med ljummet vatten (ej
såpa) eller med diskmedel utspätt i vatten, minst varannan månad. Detta gäller både
dörrens yta och monterade beslag (t.ex. gångjärn och ringklocka). Det är viktigt att
undvika starka rengöringsmedel som innerhåller t.ex ammoniak eller lösningsmedel.
Behandla dörren redan vid montage, sedan minst 2 gånger per år med flytande hårdvax,
t.ex. bil- eller möbelvax alternativt med vaxduken som finns i Diplomats underhållsset.
Vaxet får inte innehålla slipmedel eller silikon. Mörka färger har en tendens att blekas av
sol, salt och regn. För att öka livslängden bör dörren placeras under ett entrétak, särskilt
viktigt om takutsprång saknas. Har du fått lackskador skall dessa bättras omedelbart med
en Alkydfärg för utomhusbruk i rätt nyans och glans, annars gäller ej garantierna.
Färgkoderna får du av din återförsäljare eller i broschyren"
https://www.diplomatdorrar.se/sitea...orr/diplomat_skotselanvisningar_sv_webb-2.pdf
Här står det också att man skall bättra omedelbart för att garantin skall gälla men ingen annan än diplomats reparatörer får reparera dörren?
https://www.diplomatdorrar.se/siteassets/garantier/garantivillkor-diplomat-240701.pdf
Sedan säger ju omdömena på trustpilot sitt:
https://se.trustpilot.com/review/diplomatdorrar.se
Hittar dock inte att dörren ska monteras under tak. Bara att den bör monteras under tak. Tror faktiskt det är en ändring till det bättre sedan mitt ärende för typ 5 år sedan.
Omdömena på Trustpilot var ju inte direkt lysande minst sagt, typ sämsat omdömena jag någonsin läst om ett företag 😆
Bytte min 42 år gamla ytterdörr i somras, valde en från Nordiska fönster, betydligt bättre omdömen på det företaget ser jag nu, tur det. Men jag tror inte den håller lika länge som min gamla från SP snickerier anno 1982. Den kvaliteten som den dörren hade finns nog knappast idag, designmässiga skäl triggade bytet.
Bytte min 42 år gamla ytterdörr i somras, valde en från Nordiska fönster, betydligt bättre omdömen på det företaget ser jag nu, tur det. Men jag tror inte den håller lika länge som min gamla från SP snickerier anno 1982. Den kvaliteten som den dörren hade finns nog knappast idag, designmässiga skäl triggade bytet.
Redigerat:
Någon som har erfarenhet av Ekstrands dörr? kvalite, garanti? modell som är bra värt undersökaMats-S skrev:
Omdömena på Trustpilot var ju inte direkt lysande minst sagt, typ sämsat omdömena jag någonsin läst om ett företag 😆
Bytte min 42 år gamla ytterdörr i somras, valde en från Nordiska fönster, betydligt bättre omdömen på det företaget ser jag nu, tur det. Men jag tror inte den håller lika länge som min gamla från SP snickerier anno 1982. Den kvaliteten som den dörren hade finns nog knappast idag, designmässiga skäl triggade bytet.
Vi valde en av deras Ekonomidörr för 19.995 ink montering och låspaket, dom har även beställningsdörrar.C Cap81 skrev:
Tips är ju beroende på er budget och vad ni eftersöker. Kontakta dom så kommer dom garanterat hjälpa dig framåt.
Tror att deras hemsida heter www.ytterdorrspecialisten.se där finns deras kontaktuppgifter.
Har för mig att dom är ett familjeföretag, sonen där hjälpte oss och var riktigt duktig.
Klicka här för att svara