Hej!

Vattenmätaren har börjat läcka. Den ägs inte utav kommunen så jag får byta den själv.
Föreningen hade vattenmätare liggandes, så jag fick en utan kostnad. Problemet är att den är kortare än den gamla.

Jag har ingen koll alls på VVS, men tänkte fråga här om det är lönt att försöka fixa det själv.

Jag tänker mig att det borde finna någon form av standardlängder på vattenmätare, och att det kanske finns någon adapter som förlänger till rätt mått. Storleken på anslutningarna tycker jag ser lika ut.


QXqCQ7Sm.jpg

1swUgYdm.jpg

ZDkp9Tjm.jpg

npPJYbim.jpg

zsLEc40m.jpg

Tacksam för alla svar :o
 
Krilleman
Vad är det för gänga på mätaren?

20 eller 25?

Ca 27mm eller ca 33mm i diameter?
 
Snailman
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.