Hej!
Vattenmätaren har börjat läcka. Den ägs inte utav kommunen så jag får byta den själv.
Föreningen hade vattenmätare liggandes, så jag fick en utan kostnad. Problemet är att den är kortare än den gamla.
Jag har ingen koll alls på VVS, men tänkte fråga här om det är lönt att försöka fixa det själv.
Jag tänker mig att det borde finna någon form av standardlängder på vattenmätare, och att det kanske finns någon adapter som förlänger till rätt mått. Storleken på anslutningarna tycker jag ser lika ut.
Tacksam för alla svar
