Hej.
Det är så att jag har ett eternithus med lertegel.
Har funderingar på att plocka bort eterniten och tilläggsisolera huset och sedan sätta dit någon sorts av panel. Hur är det med luftspalt och allt annat, vad bör man veta när man gör sådant?
Någon som har något tips?
Mvh marie
 
Tog ner vår eternitfasad förra sommaren, tilläggsisolerade och satte dit liggande träpanel.

Att tänka på är att med eternit så är det troligt med asbest. Så använd mask och försök få ner skivorna hela.
 
D D4ZVO skrev:
Tog ner vår eternitfasad förra sommaren, tilläggsisolerade och satte dit liggande träpanel.

Att tänka på är att med eternit så är det troligt med asbest. Så använd mask och försök få ner skivorna hela.
Tack snälla
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.