Hej!
Har ett hus byggt -97 med friskluftsintag på ca 85 mm i diameter. Filtren i dessa är så pass dåliga att de är närmast obefintliga, vissa ventiler är i så pass dåligt skick att de inte går att justera med snörena.
I och med renovering har jag planer på att byta ut friskluftsventilerna (som är av fabrikat Fresh 80) till Fresh TL100DE. Dessa finns dock endast för hålintag på ca 100 mm i diameter.
Jag har två frågor:
- Är det en fördel att ha större hålintag?
- Behöver jag tänka på något när jag borrar upp de mindre hålen?
Värmen i huset drivs av en frånluftsvärmepump och hela huset har golvvärme installerad.
Tack på förhand!
Har ett hus byggt -97 med friskluftsintag på ca 85 mm i diameter. Filtren i dessa är så pass dåliga att de är närmast obefintliga, vissa ventiler är i så pass dåligt skick att de inte går att justera med snörena.
I och med renovering har jag planer på att byta ut friskluftsventilerna (som är av fabrikat Fresh 80) till Fresh TL100DE. Dessa finns dock endast för hålintag på ca 100 mm i diameter.
Jag har två frågor:
Värmen i huset drivs av en frånluftsvärmepump och hela huset har golvvärme installerad.
Tack på förhand!
Produkter som diskuteras: "Fresh TL100DE"
Väggventil TL100DE teleskopisk Fresh
Komplett ventil
389 kr inkl moms
Läs mer
Hej,K karagic skrev:Hej!
Jag har två frågor:
Tack på förhand!
Jag tänkte göra samma sak, mest för att få en mer diskret ventil som inte är så ful. Blev det bra?
Skillnad från den mindre diametern?
Något att tänka på?
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden