4 067 läst ·
25 svar
4k läst
25 svar
Byte av värmesystem - Fick visningsexemplar utan att veta
Problemet är inte manualen i sig, självklart kan man rota fram den på nätet. Jag föredrar att ha manualerna i PDF-format eftersom de då kan samlas på datorn.
Problemet är att TS fått något som inte är avtalat. Beställer jag en ny produkt förväntar jag mig inte ett visningsex. Vill jag köpa ett sådant vill jag göra det med öppna ögon, vanligen till något reducerat pris. I detta fall kanske det inte är motiverat med något nämnvärt avdrag men det avgör inte säljaren/installatören utan att diskutera med mig.
Problemet är att TS fått något som inte är avtalat. Beställer jag en ny produkt förväntar jag mig inte ett visningsex. Vill jag köpa ett sådant vill jag göra det med öppna ögon, vanligen till något reducerat pris. I detta fall kanske det inte är motiverat med något nämnvärt avdrag men det avgör inte säljaren/installatören utan att diskutera med mig.
Exakt! Skönt att det inte bara är jag som känner så. Själva grejen är ju inte pengarna egentligen, utan att flera beslut tagits utan att vi fått nån info. Och betalar vi 50 000 kr för en ny elpanna vill vi ju ha en NY sådan oxå. Annars hade vi letat billigare alternativ.tommib skrev:
Problemet är inte manualen i sig, självklart kan man rota fram den på nätet. Jag föredrar att ha manualerna i PDF-format eftersom de då kan samlas på datorn.
Det var inte vad ni betalade för pannan va? Det måste vara med installation.
Är den inte ny om den funnits i butiken? Måste den komma raka vägen från fabrik? Elpannor är ju inte direkt färskvaror.
Är den inte ny om den funnits i butiken? Måste den komma raka vägen från fabrik? Elpannor är ju inte direkt färskvaror.
Som jag skrev tidigare så undrar jag vad pannan gjorde i butiken överhuvudtaget. Det är inte en produkt man normalt lagerför eller egentligen har som "demoex" heller. Hur gammal är den? Sannolikt är det inte mycket som åldras i en sån tank men det skulle ändå störa mig att den inte är ny om jag betalar för en ny.
Ja, med installation. Nä det är kanske inget att ens reagera över, kändes bara underligt att vi fick insatt nåt som kanske stått för visning ett par år och som inte var komplett med broschyrer osv. Manualerna går ju såklart att ladda ner men som sagt, det kändes inte som ’nytt’ och det var det som överenskommits.D Daniel 109 skrev:
Exakt!
tommib skrev:
Som jag skrev tidigare så undrar jag vad pannan gjorde i butiken överhuvudtaget. Det är inte en produkt man normalt lagerför eller egentligen har som "demoex" heller. Hur gammal är den? Sannolikt är det inte mycket som åldras i en sån tank men det skulle ändå störa mig att den inte är ny om jag betalar för en ny.[/QUOte
Är det så roligt att vänta på en bil? Jag har aldrig köpt en ny bil så jag vet inte.
Å andra sidan om man ska vara tvärsöver så har jag ofta betalat olika firmor flera tusen utan att kontrollera datumstämpel eller fysiska delar. Lite som på bilen, länkarmar, olja, stötdämpare eller ”ny programvara” de kan lika gjärna ta från gammal bil eller gammal vara från ”hyllan” är oljan ens bytt? Vi blir så sjukt lurade allover hela tiden.. virket jag lämnar tillbaka på brädgården, nog fan hamnar de i kundfacket åter till annans bekymmer, avlopp, är en kontroll ett åtgärdande? Vi har rensat avloppet säger firman, bevis? Hmm äger ej kamera men...
Sen läser vi också om företag som kastar "bra" mat, eller klipper sönder reklamerade kläder med minimala fel osv...G grozny skrev:Å andra sidan om man ska vara tvärsöver så har jag ofta betalat olika firmor flera tusen utan att kontrollera datumstämpel eller fysiska delar. Lite som på bilen, länkarmar, olja, stötdämpare eller ”ny programvara” de kan lika gjärna ta från gammal bil eller gammal vara från ”hyllan” är oljan ens bytt? Vi blir så sjukt lurade allover hela tiden.. virket jag lämnar tillbaka på brädgården, nog fan hamnar de i kundfacket åter till annans bekymmer, avlopp, är en kontroll ett åtgärdande? Vi har rensat avloppet säger firman, bevis? Hmm äger ej kamera men...
Självklart ska man reagera, överlag är nog företag rätt ärliga så man ska säga ifrån så det inte blir en vana!
Klicka här för att svara