Hej!
Jag har ett badrumsskåp med 3 st. spottar där två av dom nu måste bytas, dom ser ut som bild 1....är det någon som vet hur man göra detta? Det går att "trycka ut" spotten (bild 2) men det ser inte ut att som att går att öppna den bakifrån. Det jag kan tänka mig är att själva glaset/insatsen skall "vridas" framifrån..?
Jag har ett badrumsskåp med 3 st. spottar där två av dom nu måste bytas, dom ser ut som bild 1....är det någon som vet hur man göra detta? Det går att "trycka ut" spotten (bild 2) men det ser inte ut att som att går att öppna den bakifrån. Det jag kan tänka mig är att själva glaset/insatsen skall "vridas" framifrån..?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Det vanligaste är att man ska lossa frontglaset med tillhörande ring, det sitter antingen fast med ett bajonett fäste och då ska der vridas ett halvt varv. Det kan åxo sitta fast med tre clipa/fjärdar och då pillar man bort ringen med en skruvmejsel.
Klicka här för att svara