image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Köpte mig en ny kronbrytare häromdagen och tänkte byta ut den gamla tråkiga. Det är idag kopplat 2 lampor"1 till varje knapp" samt ett uttag längre ner på väggen till den"vad jag kan förstå"
Men jag sitter lite fast, det finns inget kopplingsschema alls på den gamla brytaren och jag vet inte riktigt hur jag ska koppla det till den nya.
ovan ser ni bild på den nya samt gamla brytaren. Tacksam för hjälp!
 
Det som är på bilden ser ut att vara kopplat som en dubbel trapp, är du verkligen säker på att det är en kronbrytare??
 
Du har rätt. Efter att ha kollat olika scheman. Får bli till och inhandla ett annat.
 
Ja, det är lite väl många anslutningar på den gamla för att vara en kron, den svarta tråden byglar nog ihop ingående fas på de två separata trappkopplarna.
Dessutom är det inte bra att dom har satt tre trådar på en anslutning.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.