Jag har en INCA såg med en kombinerad trefasdon med tryckknappar.
Önskar byta ut denna( sönder) mot en gammal trycknapps don P, P2och P3 och jord och en trefas kontakt. T3, S2 och R1, N samt jord
Hur kopplar jag P1, P2, P3 är tre faser och jord men på denna har jag ej N.
På den nya 3 faskontakten har jag T3, S2 R1 och N samt jord??

• Elektriska kopplingsdosor och en trefaskontakt placerade på en arbetsbänk, omgivna av verktyg och kablar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Om det är den gamla överst på fotot somgett sig och ditt tänkta byte till mitten på fotot. Så är det inte bra enligt föreskrifterna för snickerimaskiner. Den förra är ett med s.k nollspänngsutlösning,vid spänningsbortfall så bryts spänningen och återstart måste ske med startknappen. Detta för att inte maskinen inte ska kunna återstarta direkt när ev spänning återkommer. En säkerhet mot personskador. Så bäst för din egen skull att sätta en lika igen. Finns nya att köpa, så snåla inte på det med säkerhet.

• Gilla
GK100 och 1 till
  • Laddar…
J jonaserik skrev:
Om det är den gamla överst på fotot somgett sig och ditt tänkta byte till mitten på fotot. Så är det inte bra enligt föreskrifterna för snickerimaskiner. Den förra är ett med s.k nollspänngsutlösning,vid spänningsbortfall så bryts spänningen och återstart måste ske med startknappen. Detta för att inte maskinen inte ska kunna återstarta direkt när ev spänning återkommer. En säkerhet mot personskador. Så bäst för din egen skull att sätta en lika igen. Finns nya att köpa, så snåla inte på det med säkerhet.
Tack för tipset

M Matssnick skrev:
Tack för tipset
Läs av på skylten och sök på typ/fabrikat, så finner du flera träffar, det är en milsvid prisskillnad på dom. I landet så är dom dyra och finns ute i Europa till mycket bättre priser.

M Matssnick skrev:
Jag har en INCA såg med en kombinerad trefasdon med tryckknappar.
Önskar byta ut denna( sönder) mot en gammal trycknapps don P, P2och P3 och jord och en trefas kontakt. T3, S2 och R1, N samt jord
Hur kopplar jag P1, P2, P3 är tre faser och jord men på denna har jag ej N.
På den nya 3 faskontakten har jag T3, S2 R1 och N samt jord??
Förr kallade man de 3 faserna för R,S och T.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.