Jag har en INCA såg med en kombinerad trefasdon med tryckknappar.
Önskar byta ut denna( sönder) mot en gammal trycknapps don P, P2och P3 och jord och en trefas kontakt. T3, S2 och R1, N samt jord
Hur kopplar jag P1, P2, P3 är tre faser och jord men på denna har jag ej N.
På den nya 3 faskontakten har jag T3, S2 R1 och N samt jord??
Önskar byta ut denna( sönder) mot en gammal trycknapps don P, P2och P3 och jord och en trefas kontakt. T3, S2 och R1, N samt jord
Om det är den gamla överst på fotot somgett sig och ditt tänkta byte till mitten på fotot. Så är det inte bra enligt föreskrifterna för snickerimaskiner. Den förra är ett med s.k nollspänngsutlösning,vid spänningsbortfall så bryts spänningen och återstart måste ske med startknappen. Detta för att inte maskinen inte ska kunna återstarta direkt när ev spänning återkommer. En säkerhet mot personskador. Så bäst för din egen skull att sätta en lika igen. Finns nya att köpa, så snåla inte på det med säkerhet.
Tack för tipsetJ jonaserik skrev:Om det är den gamla överst på fotot somgett sig och ditt tänkta byte till mitten på fotot. Så är det inte bra enligt föreskrifterna för snickerimaskiner. Den förra är ett med s.k nollspänngsutlösning,vid spänningsbortfall så bryts spänningen och återstart måste ske med startknappen. Detta för att inte maskinen inte ska kunna återstarta direkt när ev spänning återkommer. En säkerhet mot personskador. Så bäst för din egen skull att sätta en lika igen. Finns nya att köpa, så snåla inte på det med säkerhet.
Förr kallade man de 3 faserna för R,S och T.M Matssnick skrev:Jag har en INCA såg med en kombinerad trefasdon med tryckknappar.
Klicka här för att svara