Vad är det för vägg, -sten eller trä? Är smygen putsad innan, så är det enklast att putsa till mellanrummet igen. Är det trä, går det att bygga upp ny smyg som går en 5mm ut över karmen. Anledningen till dessa förslag, är att jag tycker det är en styggelse med lister, som ibland även kan bli lister på lister. Ser mer regält ut när smyg och karm går ihop. Utsidan får du använda något trä som är sågat. Om du funderar på fogmassa, så skall detta vara på insidan, men med de stora springorna du talar om, funkar det inte bra med fogmassa.