Hej
Jag skulle till att byta mitt duschset och när jag skruvade den gamla är den infäst med en expander utan silikon och är rostig, som bilden visar. Tror ni det kan vara en vattenskada i väggen? Jag har bott i lägenheten i 6år och badrummet var nyligen renoverat innan jag flyttade in.
Mvh
Jag skulle till att byta mitt duschset och när jag skruvade den gamla är den infäst med en expander utan silikon och är rostig, som bilden visar. Tror ni det kan vara en vattenskada i väggen? Jag har bott i lägenheten i 6år och badrummet var nyligen renoverat innan jag flyttade in.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Mvh
Medlem
· Södermanlands län0
· 983 inlägg
Om du monterar det nya duschsetet med ordentlig vattentätning är det lugnt. Hade du haft en vattenskada att tala om skulle det märkas på andra sätt som att våtrumsmattan släppt från väggen.
En vanlig metallexpander som genomföring kan aldrig bli tät oavsett applicerad av silikon eller ej.
Drymo har dykt upp på senare tid, men den verkar bara vara godkänd för keramisk beklädnad.
http://drymo.se/
Drymo har dykt upp på senare tid, men den verkar bara vara godkänd för keramisk beklädnad.
http://drymo.se/
Medlem
· Södermanlands län0
· 983 inlägg
Hur gör man det? Det skulle jag också vilja veta. Häromveckan var det en väns dotter som ville få in en tvättmaskin i sitt diminutiva badrum som hade en våtrumsmatta på väggen, som TS, och gips bakom. Avloppsslangen fick mynna ut i duschutrymmet och därför skruvade jag dit ett avloppsrör där medförande ett antal hål, skruv och plastplugg.
Min metod blev att trycka in silikon i pluggen och utanför runt bakänden, trycka in den i väggen och kleta mer silikon på delen jag ville skruva fast där den skulle ligga an mot väggen.
Min metod blev att trycka in silikon i pluggen och utanför runt bakänden, trycka in den i väggen och kleta mer silikon på delen jag ville skruva fast där den skulle ligga an mot väggen.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden