Hej,
Bor i lgh 8,5 vån, i ett punkthus från 50-talet. Sista två åren har det uppkommit sprickor i ytskiktet som ser ut att vara några mm tjockt av kalk/betong/spackel/färg? Det tränger ner fukt iaf och fler chok lossnar vartefter.
Är detta något jag kan åtgärda själv? Typ knacka loss de lösa skikten och lägga någon ny beläggning/skydd - vad i så fall?
Eller är det bara proffs som kan avgöra?
Jag är inte superhändig men enklare renovering är inga problem.