4 649 läst ·
8 svar
5k läst
8 svar
byta varmvattenberedare pga av dåligt vatten?
Medlem
· västra götaland
· 69 inlägg
Nu har det gått ett tag sedan jag installerade mitt vattenfilter!
mitt problem är delvis löst. men mitt varmvatten luktar fortfarande "R*V" ibland!
kan det vara skit kvar i varmvattensberedaren? eller är det nån skit som löser ut i varmvatten? är lite osäker på om jag har fått iordning på den där "luftningsgrejjen" som skall lufta vattnet innan filtret?
men konstigt att de är varmvattnet enbart/oftast.
ibland luktar även kallvattnet väldigt väldigt lite.
kan ju vara gammalt kallnat Varmvatten??
nån som har tips? mvh Andreas
mitt problem är delvis löst. men mitt varmvatten luktar fortfarande "R*V" ibland!
kan det vara skit kvar i varmvattensberedaren? eller är det nån skit som löser ut i varmvatten? är lite osäker på om jag har fått iordning på den där "luftningsgrejjen" som skall lufta vattnet innan filtret?
men konstigt att de är varmvattnet enbart/oftast.
ibland luktar även kallvattnet väldigt väldigt lite.
kan ju vara gammalt kallnat Varmvatten??
nån som har tips? mvh Andreas
Medlem
· västra götaland
· 69 inlägg
jo filtret är rätt installerat. finns inte en möjlighet då filtret sitter på inkommande ledning, innan varmvattensberedaren.
så antingen är det något i vattnet som löser ut i varmvatten eller så är det något kvar i varmvattenberedaren, då vi har kört utan filter ett tag efter vi borrade hålet.
vattnet va ju bra till en början.
eller så har jag bara haft tur med "luftnings-mojängen" och den har fungerat klockrent när jag har tagit kallvatten.
verkar jävligt konstigt. men kallvattnet är ju jättebra!
ingen som haft liknande problem??
mvh Andreas
så antingen är det något i vattnet som löser ut i varmvatten eller så är det något kvar i varmvattenberedaren, då vi har kört utan filter ett tag efter vi borrade hålet.
vattnet va ju bra till en början.
eller så har jag bara haft tur med "luftnings-mojängen" och den har fungerat klockrent när jag har tagit kallvatten.
verkar jävligt konstigt. men kallvattnet är ju jättebra!
ingen som haft liknande problem??
mvh Andreas
anledningen att jag frågade var om man kopplar fel på vissa filter(jag vet ju inte vad du har)
så funkar inte filtret riktigt som det ska och då märks det tydligast genom att det varma vattnet är sämre pga värme +att det kan stå lite längre i beredaren.
så funkar inte filtret riktigt som det ska och då märks det tydligast genom att det varma vattnet är sämre pga värme +att det kan stå lite längre i beredaren.
Medlem
· västra götaland
· 69 inlägg
okay. det kanske är en tanke..men hur skulle de kunna bli fel?
det stod i bruksanvisningen att de skulle kopplas in efter trycktank, och det har jag gjort.
dvs ->inkommande vatten-->luftningsnippel-->hydropress---->vattenfilter--->varmvatten .osv..
ingen som har några fler ideer? eller ska jag byta varmvattensberedare?
mvh Andreas
det stod i bruksanvisningen att de skulle kopplas in efter trycktank, och det har jag gjort.
dvs ->inkommande vatten-->luftningsnippel-->hydropress---->vattenfilter--->varmvatten .osv..
ingen som har några fler ideer? eller ska jag byta varmvattensberedare?
mvh Andreas
Vad har du för luftinjektor? Men min Waterite(liten blå sak) slutade att funka när den fick för dåligt vattenflöde.Då började det lukta av varmvattnet efter ett tag.,Denna injektor ska också justeras in så att den tillför luft i vattnet några få sekunder efter pumpen börjat att gå.Men som sagt så vet jag inte om du har denna injektor. / Mats
Medlem
· västra götaland
· 69 inlägg
jag har en sådan luftinjektor. jag förstår inte riktigt funktionen. men jag kan nog tänka mig att mitt vattenflöde är lite dåligt..skall kolla upp detta.. även kolla om de går att justera på den. mvh Andreas
Medlem
· västra götaland
· 69 inlägg
HEJ!
de va luftinjektorn som va problemet. jag hade läst fel på instruktionerna och skruvat justeringsskruven åt fel håll!
men men, är huvudet dumt så får näsan lida!
tack allihopa för alla svar!
MVH Andreas
de va luftinjektorn som va problemet. jag hade läst fel på instruktionerna och skruvat justeringsskruven åt fel håll!
men men, är huvudet dumt så får näsan lida!
tack allihopa för alla svar!
MVH Andreas
Klicka här för att svara