Det är dyrt, du vill ju byta uttagen som sitter på dammsugaren oxo. De kostar typ 500kr/styck från Festool.

ooh, då blir det en svensk istället då ... orkar inte tjaffsa för att få lägre pris i sverige bara ... och Tyskland verkar köra med svenska priser typ ...

tallmilan skrev:
ooh, då blir det en svensk istället då ... orkar inte tjaffsa för att få lägre pris i sverige bara ... och Tyskland verkar köra med svenska priser typ ...
UK o DE har väl i stort sätt samma pris, lägger man på frakten blir nog tyska priser lägre o säkert 7-800 lägre än listpris i sverige

Men att komma ner en 'bit' under listpris, borde vara möjligt.
Men det kanske är en fördel om man är god kund på stället innan. :)

Ja, Holzfachmarkt Gerschwitz var helt klart konkurensmässigt i pris.
Det andra uttaget, är det permanent eller auto-ström ?

Redigerat:
tallmilan skrev:
Ja, Holzfachmarkt Gerschwitz var helt klart konkurensmässigt i pris
Nu vet jag inte vad dom tar men det skall vara listpris -3% som betyder tror jag 522€ plus frakt... billigast frakt vinner mao. Finns säkert 10 tyska handlare med detta försäljningspris på ebay.

Men det är väl den handlaren som har provats mest på "forat"

tallmilan skrev:
Men det är väl den handlaren som har provats mest på "forat"
Visst är det då, jag har handlat själv 2ggr från dom (tillbehör) men det finns ju massa fler handlare.
Men har han ett bra fraktpris vilket brukar vara så är det bara att slå till.

tallmilan skrev:
Ja, Holzfachmarkt Gerschwitz var helt klart konkurensmässigt i pris.
Det andra uttaget, är det permanent eller auto-ström ?
Tror det beror på vilken modellbeteckning den har, fast det kanske var en specifik du menade?

När jag köpte min svenska ctl 26 för några månader sedan fick jag välja modell beroende på det andra uttaget, gick ju att välja med konstantström ell automatik.
Som phl skrev, så kostar ju uttagen en rejäl slant och det kan ju löna sig att välja till och välja rätt från början.

Ahhh, titta
Det finns ju CTL 26 SD och CTL 26 SD E/A
två olika modeller ... vad svårt det blev, jag vet ju inte hur jag vill ha det förrens efter ha ägt maskinen några månader ... behöver nog en livlina här ... hur ska man tänka ?

Vore kanske bra med bygglampa etc på konstantström och inte på automatik :-)

Jag skulle haft ett av var. :)
Ett automatiskt och ett konstant.

FredrikR skrev:
Jag skulle haft ett av var. :)
Ett automatiskt och ett konstant.
Så tänkte jag med, fast behoven ser väl olika ut såklart.

Bygglampa eller liknande, för mig har det mest varit speedheatern.

Superskönt vid fönsterrenovering där jag helst inte velat haft ett råttbo av onödiga sladdar vid fötterna. Kopplade speedheatern på konstantuttaget och fick samtidigt nära till damsugarn för att städa bort skräpet eller köra slipen kopplad på automatiska.

Klart bäst med en av varje, man kan ju ha skarvdosor om man behöver ha flera av någon sort lite tillfälligt

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.