4 403 läst ·
2 svar
4k läst
2 svar
Byta ut plasttak till pappTak
Har funderingar på att byta ut plasttaket på alltanen för det börjar bli dåligt och har svårt att få tätt mot husväggen. Alltanen sitter på gaveln av huset med ballkong ovanför så när det blåser sydlig vind och rägnar så vill det läcka in mot väggen, har provat allt men inget hjälper. Nu funderar jag på att lägga panel på taket och sedan takpapp och limma det riktigt upp mot väggen eventuellt varmasfalt mot väggen.
Jag undrar om detta är smart?
Om någon undrar hur jag kann sitta och skriva kl 3 på natten så jobbar jag natt
Jag undrar om detta är smart?
Om någon undrar hur jag kann sitta och skriva kl 3 på natten så jobbar jag natt
Problemet är att balkongen sitter ovanför och taket alldeles under så det finns ingen plats för det. på övriga altanen utanför balkongen har jag gjort det och det funkar.
Jag tänkte att ta bort plasttaket + läkt som är 2" tjock och lägga panelen direkt på takstolarna och det bygger 16mm + papp och då kanske jag kan limma eller asfaltera upp mot balkongen. Jag kanske skall lägga ut en bild på det? :-/
Jag tänkte att ta bort plasttaket + läkt som är 2" tjock och lägga panelen direkt på takstolarna och det bygger 16mm + papp och då kanske jag kan limma eller asfaltera upp mot balkongen. Jag kanske skall lägga ut en bild på det? :-/
Klicka här för att svara