Nu har jag fått nog av mina strobbande Kina spottar och skulle behöva hjälp med att byta ut dom.

Förutsättningar:
2 rum med 7st hål
1 rym med 9st hål
1 rum med 6st hål
Hålen är 70 i diameter och jag har 45mm installationsskikt i taket, plast sen isolering ovanför.

Utmaningar:
Jag har ingenstans att gömma stora drivdon, eller rättare sagt jag har inga hål förutom för spottarna. Just nu sitter det ett drivdon per spot tillsammans med Eltako dosdimmer. Spottarna är 5w 300mA så det krävs stora/många drivdon.

Vad är mest ekonomiskt?
Finns det små kvalitetsdrivdon som jag kan sätta vid varje spot?
Finns det 230v leds som får plats i installationsskiktet?

Kolla Hide-a-lite armaturer.

Ok, ska försöka åka in till en ÅF idag och kolla lite. En snabbsökning på nätet gav att comfort g2 verkar lämpliga. Nackdelen är priset, 3200 för 6-pack inkl. Drivdon.
Det blir alltså cirka16.000sek för spottar till 4 rum.

Redigerat:
Kanske inte billigare men i alla fall ett alternativ, Design Light P-007 som uppfyller dina krav. Köpte själv dessa och är riktigt nöjd. Har sedan tidigare även P-130 och även de funkar kanon.
http://www.designlight.nu/sv/produkt/?pID=398

Nu verkar jag ha missat kampanjen på md-550. Den såg väldigt lämplig ut, både design och prismässigt

P-007MW2030 var lite dyr.

Den i satin och 3000k är på kampanj nu hos Malmbergs själva.

LED downlight MD-99 för infällt montage, 230V, IP44, med prisinformation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Gäller i Märsta, Uppsala och Västerås ons-tor nästa vecka. Pris ex moms...

Jag har monterat en del designlight P-1601530, finns i 2700/3000k och även med vinklingsbar spot. Följer med 3 olika reflektorer så du kan ändra spridningsvinkeln. Tycker dessa är prisvärda (Brukar gå att få tag på för 180-220:- inkl moms.). Rejält hus i aluminium och blir inte särskilt varma, går utmärkt att dimma med t.ex. schneiders exxact dimmers.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.