Hej!

I dagsläget sitter fasade takskivor i huset i nått "papp-material" som jag under min renovering spacklade alla skarvar, sedan limmade papp-remsor för alla skarvar och sedan bredspacklade hela taket.

En vinter senare så har dessa skarvar spruckit rätt rejält, detta var en 50/50 chansning av mig om det skulle hålla eller inte. Och nej det fungerade inte alls.

Nu till min fråga, jag har tänkt att riva ner taket i vardagsrummet och sätta nytt. Huset är byggt -91, nån typ av spikläkt ovanför osäker på CC mått.

Vill gärna ha tips om material mm jag ska använda mig av? MDF? Enkelgips? Sätta dubbelgips? För att slippa sprickor då huset är i trä och rör sig.

Samt tips om monteringsteknik.


Mvh ByggarMartin
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.