Hej, jag hade också gjort så som du nu planerar, låter som en OK idé.
Med kortlingar borde det bli stabilt nog även om det kanske inte blir samma som om det var spåntskarvat som övriga skivor.
Vet inte om ovan gör dig gladare - men vänta för säkerhets skull en stund till och se vad andra säger.
Om du gör det så här års kan du vänta med att slänga på parketten ett tag och fysiskt känna om det blir drag/kyla från skarvarna.
Om det är så får man fylla skarvarna.
PS: Tänk på att du eventuellt(?!) har plast-skikt under skivorna - när du sågar.
Det vill man ju ha tätt efteråt också.