Hej,
Min första trådstart, det lär bli fler med tanke på vilket projekt vi har tagit oss an! =D
Jag har läst igenom flera trådar som finns i detta ämne och har fått lite info därigenom men jag tar tacksamt emot era tankar kring just min specifika utmaning.
Vi behöver stärka upp del av mellanbjälklaget efter en gammal vattenskada, se mina bifogade bilder. Skadan är ca 1 meter från ytterväggen och totala sträckan från yttervägg till nästa lastbärande vägg är 4,5 meter.
Det ska sägas att allt är torrt sedan länge.

Hur skulle ni hantera dom 2 st balkar som är skadade? Vad finns mer för mig att tänka på tänker ni?

Tack på förhand!

• Renoveringsprojekt med synliga vattenskador på mellanbjälklaget i ett rum under renovering, med synlig skadad balk och takbjälkar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vattenskadade mellanbjälkar och rörledningar under en våning i en byggnad.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Björkebo Frösön
  • Laddar…
Ja, det är inte roligt med vattenskador. En noggrann bedömning måste man göra på plats. Man behöver sticka kniven i bjälkarna för att se hur skadade de är. Om de inte är skadade på djupet bör det finnas möjligheter att förstärka. Vad är golvbjälkarnas dimensioner? Bortse från påsalningar för att bära blindbotten.

• Gilla
Björkebo Frösön
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.