Hej,
Håller på och renoverar fasad på ett gammalt soldattorp. När vi rev bort gamla fasaden (masonit med plank under) såg gaveln ut så här. De 5-6 nedre stockarna är genomrutna och termitangripna från fönstren till knuten och måste ersättas. Min tanke är stående reglad vägg och att jag avlastar med stämp i friska stockar ovanför de som ska bytas. Min undran är hur jag gör vid knuten för att huset fortfarande ska hänga ihop?
Håller på och renoverar fasad på ett gammalt soldattorp. När vi rev bort gamla fasaden (masonit med plank under) såg gaveln ut så här. De 5-6 nedre stockarna är genomrutna och termitangripna från fönstren till knuten och måste ersättas. Min tanke är stående reglad vägg och att jag avlastar med stämp i friska stockar ovanför de som ska bytas. Min undran är hur jag gör vid knuten för att huset fortfarande ska hänga ihop?
Tror det kan bli svårt att få ihop ett halvt timmerhus, med hal reglad vägg: Är det inte bättre att just bytta de stockar som är dåliga mot nya och på så sätt renovera timmret, som man ju brukar göra med timmrade hus ?F Fredriks Nävar skrev:Hej,
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Hur byta ut yttre delar av två takstolar
Byggnadsvård -
Jag ska byta ut en del strömbrytare i huset ock då passa på att sätta in nya kontakter då för då kan man ju köpa dom här som båda delarna sitter ihop
El -
Byta ut delar av fuktskadade spånskivor.
Golv -
Byta ut delar av fiskpensparkett?
Golv -
Byta halvt ingjutna rördelar kallvatten
Vatten & Avlopp