Jag har fått en idé om att byta ut vårt gamla diskbänksskåp från -86, inte för att det är nåt fel med det utan bara för att det skulle bli så mycket bättre om man hade ett par lådor i det istället för luckor, enklare för sopsorteringen.Vårt skåp har standardmått, det är ett Ballingslöv, hur är det med mått på de som tillverkas nu, kan de passa rakt av?

BirgitS
Om stommen är bra kan du höra med en firma som håller på med utbyte av köksluckor i gamla kök eftersom de måttillverkar luckor och lådfronter. En släkting anlitade en sån och de satte även in några lådor i stället för hyllplan i ett eller två skåp.

Men du kan ju kontakta Ballingslöv också, jag vet att t.ex. Marbodal ändrade sina stommar rätt mycket vid något tillfälle. En del kökstillverkare har ju lägre socklar numera än det normala på 80-talet, som ett exempel på vad som kan ha ändrats.

Bra tips det där med att skaffa lådor till befintligt, men jag berättade inte allt... Diskbänksplåten ska bytas till en som är längre, och den nuvarande har ett uppvik som går in under kaklet bakom. Kaklet vill jag behålla, så tanken är att jag ska tar undan diskmaskinen som tillsammans med diskbänksskåpet är det enda som finns under diskbänken och sedan kapar sönder och får bort skåpet och nu ska det vara fritt att trycka ner diskbänksplåten för att få loss den. Det är därför skåpet måste bytas till något passande.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.