Har ett hus från 1937-38 och på ovanvåningen har vi de gamla undergolvsbrädorna som är slipade och lackade som golv. Med tanke på att det är små springor mellan och att endel plank ligger löst och att golvet knarrar, väldigt mycket. (Så mycket så att det inte går att gå på golvet normalt utan att väcka vår lilla son).
Vi har bestämt oss för att riva ut golvplanken och sedan lägga golvspån, och sedan parkett i något rum laminat och heltäckningsmatta i övriga, så nu till min fråga.
Ska man skruva, spika eller limma golvspån, alternativt kombinationer? Vad mer skall man tänka på? ??? (Husets stomme är tegel).