Hej!
Jag har köpt nytt tyg till min terassmarkis. Sägs vara så enkelt att göra själv. Stommen är av äldre modell och jag frågade företaget som jag köpt tyget av om det skulle fungera för mig att byta tyget själv. De ville se bilder på ställningen, jag skickade och svaret var ja.
Nu är det då dags att byta men jag förstår inte hur jag ska få in ledaren i valsen. Någon som bytt tyg på en gammal stomme någongång?
Tacksam för all hjälp!
Jag har köpt nytt tyg till min terassmarkis. Sägs vara så enkelt att göra själv. Stommen är av äldre modell och jag frågade företaget som jag köpt tyget av om det skulle fungera för mig att byta tyget själv. De ville se bilder på ställningen, jag skickade och svaret var ja.
Nu är det då dags att byta men jag förstår inte hur jag ska få in ledaren i valsen. Någon som bytt tyg på en gammal stomme någongång?
Tacksam för all hjälp!
Du ser spåret i valsen där? Tror valsen måste lossas i ena ändfästet så du kan dra ut den gamla och sedan ersätta med den nya. Sitter den fast i spåret finns det troligen spärrskruvar som måste lossas. I värsta fall måste hela valsen ned, kan kanske även vara enklast istället för att stå på stege och försöka trä in den nya väven
Klicka här för att svara