Skulle fixa med tyget på min markis, ta bort det som var förstört och använda det som funkade. Men då gick hela markisen sönder, armarna vet ner. Nu såg jag också att den sitter löst i väggen på fasaden.. känns dyrt att byta helt men kanske måste jag?
 
F
Armarna faller ju ner/ut om det inte finns något tyg som håller emot, så det behöver ju inte vara något trasigt. Dåligt fäst i väggen går ju också att lösa, men lägg upp några bilder så är det ju lättare för någon att ge ett omdöme.
 
F fredrik.johansson skrev:
Armarna faller ju ner/ut om det inte finns något tyg som håller emot, så det behöver ju inte vara något trasigt. Dåligt fäst i väggen går ju också att lösa, men lägg upp några bilder så är det ju lättare för någon att ge ett omdöme.
 
  • Vy över en uteplats med rottingmöbler, en blå matta och diverse byggutrustning, inklusive en stege och en bräda. Bakom syns en jordhög och buskar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
F
Jag hade fortsatt med det du tänkte, klippa av den yttersta biten och fästa den nyklippta kanten i yttre ramen och provat den igen.
Det kostar ju bara lite tid.

Sen ser det ju inte ut som någon jättestabil markis med klena armar och tunna dimensioner, så om den är ranglig och med trist tyg kanske den har sett sina bästa dagar.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.