Hej,

Jag vill byta bottenventil på ett tvättställ, se bild, men jag vet inte vilka nya som passar eller hur det fungerar med bräddavloppet, se bild.

Någon som kan tipsa om vad som passar? Jag kan tänka mig både "push open" eller motsvarande som jag har nu med en avtagbar "stängninsdel".

• Vitt tvättställ med silverfärgad kran och dräneringshål, jämte en flaska med flytande handtvål av märket Dove.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Under diskbänken med rör och avloppsanslutning, omgiven av diverse badrumsartiklar som deo, hårsnoddar och sax i en behållare.
    Skapa konto
Ingen som kan hjälpa till?

S Stokesey skrev:
Ingen som kan hjälpa till?
Det ut att vara standard bottenventil av lite äldre modell så det borde inte vara något större problem, de passar till de flesta tvättställ.

• Äldre modell av standard bottenventil i delar, inklusive propp och gängad ring, lämplig för de flesta tvättställ.
    Skapa konto
  • Två delar av en äldre bottenventil för tvättställ, en i metall och en i plast med gummitätning, liggandes på ett bord.
    Skapa konto
S Stokesey skrev:
Tack!

Tror du det borde fungera med en sån här? Förstår inte riktigt hur bräddavloppet kommer in.

[länk] - All Products - Medium Prio - Shopping&utm_id=19814304156&gad_source=1&gad_campaignid=19814304156&gbraid=0AAAAAD8-GQneWhp947ZBBqg5st1ZKMzRt&gclid=Cj0KCQiAkPzLBhD4ARIsAGfah8hLTE6R7k7uuUMZ7L_a6U0kCRHiTwWalRHoj5eu6bQ11sXlLcF6P-YaAi3nEALw_wcB
På de tvättställ där jag använt ventilen på bilden är bräddavloppen integrerade i stället så jag törs inte lova säkert men troligen ska det gå.

B Bitterhetsakademin skrev:
På de tvättställ där jag använt ventilen på bilden är bräddavloppen integrerade i stället så jag törs inte lova säkert men troligen ska det gå.
Ah, det känns rimligt. Då ska jag leta efter en som jag kan koppla in mitt externa bräddavlopp i. Tack igen!

• Gilla
Bitterhetsakademin
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.