Hej,
Jag har köpt ett antal bättre begagnade LVI Yali Comfort-element. De är alla 230V men har idag en dosa för fast installation. Jag behöver byta till stickkontakt, men blir osäker om det går att bara klippa sladden och montera en stickkontakt? Dosan har ju 3 ledare, nolla och jord (se bild).
Har läst att de bl.a. har trådad styrning för temp.sänkning och master/slav-funktion, går de genom den svarta eller gråa ledarna? De funktionerna behöver jag inte.
Så, kan jag alltså ignorera den gråa och svarta och montera en stickkontakt på vanligt vis med blå, brun & g/g?
Jag har köpt ett antal bättre begagnade LVI Yali Comfort-element. De är alla 230V men har idag en dosa för fast installation. Jag behöver byta till stickkontakt, men blir osäker om det går att bara klippa sladden och montera en stickkontakt? Dosan har ju 3 ledare, nolla och jord (se bild).
Har läst att de bl.a. har trådad styrning för temp.sänkning och master/slav-funktion, går de genom den svarta eller gråa ledarna? De funktionerna behöver jag inte.
Så, kan jag alltså ignorera den gråa och svarta och montera en stickkontakt på vanligt vis med blå, brun & g/g?
Menar du byta eluttagen i väggen mot anslutningsdosor som passar nuvarande kontrakt? Det känns meckigare.raveper skrev:
Jag hittade denna skiss i manualen, där ser det ju ut som sladd 1 & 2 är fas resp. nolla (brun och blå i mitt första foto) och 3 & 4 ser ut att användas för extrafunktioner. Eller?
Liknande trådar
-
Hur byta integrerad kyl/frys till vanliga?
Kök -
Hur byta till ett lite mindre fönster?
Fönster & Dörrar -
Byta från lamppropp till vanlig stickkontakt?
El -
Byta till stickkontakt på el element
El -
Motsvarighet till Toolstop.co.uk (prismässigt) där man slipper byta stickkontakt?
Verktyg, Maskiner & Fordon