Vet inte vad du har för markis men normalt lyfter man ner markisen på 5-10minuter på två personer.
Nu tappar ni mig helt, armen inne eller ute kvittar väl vid motor bytet. Är ju inte så de drar ut duken om man släpper en sida för att montera motorn. Sätt ett spännband runt om man är osäker, skulle dock säga att de inte är extremt starka. Men de gör säkert ont att få i huvudet oavsett.
Produkter som diskuteras: "spännband"
Spännband & remmar
Upptäck vårt sortiment av spännband och remmar, perfekt för att säkra last och utrustning under transport eller lagring. Vårt sortiment omfattar allt från lätta spännband för enklare uppgifter till tunga lastremmar för tyngre jobb.
Läs mer
Nu var det ett tag sedan jag sommarjobbade med såna här saker, men vill minnas att det funkar ok att göra såhär:
- Rulla in markisen helt.
- Dra spännband runt armarna och den bakre stålramen som väggfästena håller i. Dra åt ordentligt.
- Ta en penna och markera var armarna är fästa i fronten av markisen och skruva sedan loss dem. Spännbanden håller dem på plats.
- Lossa markisen i änden där vevdonet sitter och för in motorn.
- Sätt tillbaka markisen på plats och fäst armarna vid markeringarna du gjort.
- Släpp spännbanden.
- Testkör motorn innan fast installation för att se så allting funkar.
- Höjden på armarna kan behöva justeras i fall fronten är sned när markisen är utfälld. Detta görs med en 13-nyckel på armfästets undersida.
Tack!J Juicefar skrev:Nu var det ett tag sedan jag sommarjobbade med såna här saker, men vill minnas att det funkar ok att göra såhär:
Det är också en god idé att inte göra det här helt ensam.
- Rulla in markisen helt.
- Dra spännband runt armarna och den bakre stålramen som väggfästena håller i. Dra åt ordentligt.
- Ta en penna och markera var armarna är fästa i fronten av markisen och skruva sedan loss dem. Spännbanden håller dem på plats.
- Lossa markisen i änden där vevdonet sitter och för in motorn.
- Sätt tillbaka markisen på plats och fäst armarna vid markeringarna du gjort.
- Släpp spännbanden.
- Testkör motorn innan fast installation för att se så allting funkar.
- Höjden på armarna kan behöva justeras i fall fronten är sned när markisen är utfälld. Detta görs med en 13-nyckel på armfästets undersida.
Dra ett par extra spännband runt allt. När du står där med gaveln borta och allt strular så kan det vara skönt att kunna gå iväg för att hämta mer verktyg utan att behöva lägga den löst på armarna.
Utöver det som framgått så måste du programmera ändlägena.
Utöver det som framgått så måste du programmera ändlägena.
Tack! Själva programmeringen har jag tydliga instruktioner till.B BosseHansson skrev:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden