Behöver veta om det räcker med att stänga av vattnet genom att vrida Ballofixvredet på den radiatorn som jag ska byta termostat på och tappa ur vattnet på den?
Behöver jag stänga av huvudkranen i huset, det är ett flerfamiljshus.?
Tappar jag ur vattnet genom att vrida med luftningsnyckeln ? Hur mycket vatten kan det vara som kommer ut då?
Termostaten hade spruckit i plasten och gick inte att skruva. Tog bort den nu. Se bilderna.Troligen spruckit redan vid monteringen av rörmokaren. Varför en sån vek konstruktion undrar jag.
Tacksam för råd.
Behöver jag stänga av huvudkranen i huset, det är ett flerfamiljshus.?
Tappar jag ur vattnet genom att vrida med luftningsnyckeln ? Hur mycket vatten kan det vara som kommer ut då?
Termostaten hade spruckit i plasten och gick inte att skruva. Tog bort den nu. Se bilderna.Troligen spruckit redan vid monteringen av rörmokaren. Varför en sån vek konstruktion undrar jag.
Tacksam för råd.
-
Inloggade ser högupplösta bilderLogga inSkapa kontoGratis och tar endast 30 sekunder
-
Inloggade ser högupplösta bilderLogga inSkapa kontoGratis och tar endast 30 sekunder
-
-
-
Medlem
· Västra Götaland
· 2 670 inlägg
Är det bara termostaten som du ska byta behöver du inte stänga något alls.
Mvh
Mvh
Liknande trådar
-
Byta radiatortermostater vid installation av bergvärme? Ja eller Nej?
Värme allmänt -
Byta till termostater på äldre vattenburna radiatorer
Värme allmänt -
Byta radiatortermostat, vilken adapter behöver jag?
Värme allmänt -
Byta ventil/termostat på radiator
Värme allmänt -
Byta Danfoss-termostat på radiator
Värme allmänt