Hej! Vi behöver hjälp med att byta syllstocken på ett gammalt timmerhus. Vi bor i Sundsvall. Är det någon som kan eller känner nån som kan?

Har du hittat någon kontakt? Jag är också i behov av samma tjänst i Sundsvallsområdet.

C Chr- skrev:
Har du hittat någon kontakt? Jag är också i behov av samma tjänst i Sundsvallsområdet.
Tyvärr inte, men du får gärna dela med dig om du hittar nån😊

Har ni hört med "Älvkarleby Timmerhus" ? En bit ifrån Sundsvall, men kan vara värt att kolla. Om de inte kan åta sig jobbet, så kanske det vet några bra kollegor, som de kan rekommendera.

HasseTeknik HasseTeknik skrev:
Har ni hört med "Älvkarleby Timmerhus" ? En bit ifrån Sundsvall, men kan vara värt att kolla.
Hej Hasse! Tack för tipset, ska kolla om de är intresserade av att komma till Sundsvall.

Jag vet att det finns folk i sundsvallstrakten som håller på med det här men jag minns inte namnet.

H heimlaga skrev:
Jag vet att det finns folk i sundsvallstrakten som håller på med det här men jag minns inte namnet.
Det låter ju toppen, du får gärna återkomma när du kommit på det😊

Kan nämna dom jag letat upp.
Timmerkocke - svarar varken på telefon eller e-post.

Timmerlycka eller liknande svarade i telefon men hade lång väntetid när jag frågade för 2-3 år sen. Blev inget då.

Fick tag på en timmerman norrut som inte gjorde nåt bra jobb, nämner inget firmanamn.

Sundsvalls byggnadsvård - Ville ha 1000kr för att komma och titta på jobbet. Som dom sen drar av på fakturan har jag för mig. Men det kändes inte som ett okej sätt för mig.

Finns säkert fler men man tröttnar och jaga dom till slut:)

C Chr- skrev:
Kan nämna dom jag letat upp.
Timmerkocke - svarar varken på telefon eller e-post.

Timmerlycka eller liknande svarade i telefon men hade lång väntetid när jag frågade för 2-3 år sen. Blev inget då.

Fick tag på en timmerman norrut som inte gjorde nåt bra jobb, nämner inget firmanamn.

Sundsvalls byggnadsvård - Ville ha 1000kr för att komma och titta på jobbet. Som dom sen drar av på fakturan har jag för mig. Men det kändes inte som ett okej sätt för mig.

Finns säkert fler men man tröttnar och jaga dom till slut:)
Tack så jättemycket för att du delar med dig😊 Vi har slängt ut lite krokar bland vänner och bekanta som ska kolla runt, så förhoppningsvis får vi snart napp😊 Trevlig Lucia!!

Det finns ett företag som jobbar med timring i Sidensjö/Skorped utanför Örnsköldsvik. Träkultur heter företaget. Jag har inte själv haft tillfälle att anlita dem men när det uppstår ett behov är det företaget jag har bäst intryck av

Knäppisarna i Knäppa Knäppisarna i Knäppa skrev:
Det finns ett företag som jobbar med timring i Sidensjö/Skorped utanför Örnsköldsvik. Träkultur heter företaget. Jag har inte själv haft tillfälle att anlita dem men när det uppstår ett behov är det företaget jag har bäst intryck av
Hej! Tack så jättemycket för tipset😊

• Gilla
Knäppisarna i Knäppa
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.