P
Försöker ta bort inlägget men hittar inte var.
 
Redigerat av moderator:
Det är långt ifrån säkert att du hittar annat än fas och tändtråd i dosan bakom strömbrytaren, och isåfall åker du på att dra fram nolla och troligtvis även jord. Kommer det inte så konstigt ut med ett uttag i midjehöjd i alla rum?

Att koppla om så att lampan alltid är spänningsmatad är inte svårare än att koppla ihop fas och tändtråd.
 
Brukar säga att allt går, det beror bara på hur mycket tid och pengar du vill lägga på det.
Lätt förenklat brukar det bara finnas en ledare bakom väggbrytaren som då strömbrytaren bryter/sluter.

För att du ska kunna ha ett uttag så måste det finnas en neutralledare tillgänglig i dosan. Finns det så är det enkelt att få till önskad lösning.
 
  • Gilla
sad_88
  • Laddar…
Sofia-Magdalena skrev:
Försöker ta bort inlägget men hittar inte var.
Varför gör ett inlägg och sedan några minuter senare ta bort det?

Två svar på din fråga har nu givits och du vill radera din fråga:thinking:
 
  • Gilla
Stefan N
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.