Tjenare!
Mitt vattenfilter evakuerar en liten mängd vatten hela tiden vilket resulterar i att hydroforen tappar tryck och vattenpumpen går igång med jämna mellanrum.
Jag tog kontakt med Debe och dom ansåg att ”spacer stack” måste bytas och att rörmokaren byter ut den utan problem.
Mycket mer än så fick jag inte till svar så jag vänder mig till er på forumet.
1: Kan man göra det själv om man är händig nog?
2: Hur byter man den?
3: Vart beställer jag en spacer stack?
4: Vilken storlek på spacer stack ska en Debe FC 15A ha?
5: Vad är det svenska ordet för spacer stack?
Detta är tydligen en spacer stack och sitter bakom instrumentpanelen.
Mitt vattenfilter evakuerar en liten mängd vatten hela tiden vilket resulterar i att hydroforen tappar tryck och vattenpumpen går igång med jämna mellanrum.
Jag tog kontakt med Debe och dom ansåg att ”spacer stack” måste bytas och att rörmokaren byter ut den utan problem.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Verkar vara väldigt specialgrej (typ som en pilotventil (det svarta) som öppnar för större flöden eller vänder flödesordningen som en växlingsventil (de gråa delarna) ) som förmodligen är skräddarsydd för din anläggning - men det jag ser på bilden och är kanske något som går att göra något åt är att det verkar vara en bunt O-ringar påträdda och hittar man rätt sort och storlek så kanske det går att få tätt igen såvida att cylindern som dessa går i inte har fått repor.S Schlangen skrev:Tjenare!
[bild]
Ja visst, du har nog helt rätt. Den bestämmer vart det ska flöda helt enkelt.X xxargs skrev:Verkar vara väldigt specialgrej (typ som en pilotventil (det svarta) som öppnar för större flöden eller vänder flödesordningen som en växlingsventil (de gråa delarna) ) som förmodligen är skräddarsydd för din anläggning - men det jag ser på bilden och är kanske något som går att göra något åt är att det verkar vara en bunt O-ringar påträdda och hittar man rätt sort och storlek så kanske det går att få tätt igen såvida att cylindern som dessa går i inte har fått repor.
Tydligen den ända slitdelen enl tillverkaren 🤷🏼♂️
Klicka här för att svara