Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Har 7st gjutjärnsradiatorer som frusit sönder av typen ovan, typ från 60-talet? Har försökt hitta på liknade som passar rakt av att byta med men oftast skiljer något av dem som jag har hittat. Har även modernare som är från typ 80-talet och alla dom har klarat kylan, tjockare gods i dessa. Hur byter jag enklast/billigast tänkte köpa bättre beg på blocket. Hur är det med koppel osv? Rören i huset är mest i järn där radiatorerna sitter, och jag har satt lock med packning på dem str r20 om jag inte minns fel.
Dom hade en del men jag tror jag kan få tag på billigare på Dahl. Tänkte mest på kopplingar och koppel, för att få bättre beg att passa
Medlem
· Norr
· 38 inlägg
Hej tråkigt med sönderfrysning,men kolla med Rinkabyrör dom säljer elementen i fråga(Lenhovda Radiatorfabrik)
och har alla tillbehör du behöver för inkoppling till ditt nuvarande system.
Min bror drabbades av samma sak,strömavbrott ,-36 och han var bortrest ,det öppnade upp alla hans Lenhovda raddar ,vi tog lös dom och svetsade dom + ny färg ,5år sedan ,funkar helt perfekt idag.
m.v.h
IC
och har alla tillbehör du behöver för inkoppling till ditt nuvarande system.
Min bror drabbades av samma sak,strömavbrott ,-36 och han var bortrest ,det öppnade upp alla hans Lenhovda raddar ,vi tog lös dom och svetsade dom + ny färg ,5år sedan ,funkar helt perfekt idag.
m.v.h
IC
Ok hade inne för svetsning med, men godset blev väl så försvagat av att de svällt så de sprack på andra ställen
Klicka här för att svara