Hej!

Ska byta taket på ett hus byggt -72.

ska i samma veva även byta ut panelen på gavelspetsarna, kallvind är det som gäller.
Var tidigare något plywoodliknande skivor som varit plåttäckta! (Fuktskadat)

Tänkte som följande:
1.takstol
2.vindduk
3.liggande spikläkt
4.stående panel

Funkar detta eller behövs det även en en stående läkt/luftspalt mellan spikläkten och vindduken?
 
Nej dwt behövs inte.

Mina gavelspetsar sitter bara fast uppe och nere som ett plank.
Nått jag tänker ändra i framtiden när jag ska panela om.
Men det funkar som det är nu också, har inte ens vindduk.
 
Okej då kan jag kanke hoppa över den delen då.

T TheGame skrev:
Nej dwt behövs inte.

Mina gavelspetsar sitter bara fast uppe och nere som ett plank.
Nått jag tänker ändra i framtiden när jag ska panela om.
Men det funkar som det är nu också, har inte ens vindduk.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.