Hej!
Ska byta taket på ett hus byggt -72.
ska i samma veva även byta ut panelen på gavelspetsarna, kallvind är det som gäller.
Var tidigare något plywoodliknande skivor som varit plåttäckta! (Fuktskadat)
Tänkte som följande:
1.takstol
2.vindduk
3.liggande spikläkt
4.stående panel
Funkar detta eller behövs det även en en stående läkt/luftspalt mellan spikläkten och vindduken?