Hej, då jag provade att slå på vattnet efter vintern, vid sommarstugan. Så kunde jag se att blandaren på toaletten läcker lite. Så frågan är:
1. Hur får man av ”handtaget” på en sån här blandare?
2. Kan man bara byta packning, eller lär man köpa ny blandare?
Mvh
Per
1. Hur får man av ”handtaget” på en sån här blandare?
2. Kan man bara byta packning, eller lär man köpa ny blandare?
Mvh
Per

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Produkter som diskuteras: "plastpluggen"

Plastplugg
Plastpluggar är universella infästningskomponenter som är avsedda för en rad olika användningsområden och material. Tillverkade av slitstark plast, dessa pluggar kan användas med en mängd olika skruvar och bultar för att skapa säkra och
Läs mer
En ny blandare är rätt så trevligt. Hade dock inte köpt ikea. Har själv bytt till en grohe på gästtoan. Prisvärda och bra kvalitet. Även Mora, gustavsberg är bra tycker jag. Att byta insatsen eller packningar är lite jobb och inte gratis heller. Men det går och man blir nöjd när det är fixat. Jag gjorde det i köket på en mora kran. Glöm inte lite armaturfett så den går lätt efteråt. lycka till
Ja så är det. Men tänkte att IKEA ändå lämnar 10års garanti på dem, så bör ju inte vara vilket skrot som helst, samt att den slits lite vid sommarstugan, men skall kika på de andra medklosp11 skrev:
En ny blandare är rätt så trevligt. Hade dock inte köpt ikea. Har själv bytt till en grohe på gästtoan. Prisvärda och bra kvalitet. Även Mora, gustavsberg är bra tycker jag. Att byta insatsen eller packningar är lite jobb och inte gratis heller. Men det går och man blir nöjd när det är fixat. Jag gjorde det i köket på en mora kran. Glöm inte lite armaturfett så den går lätt efteråt. lycka till
Ikeas billigaste kran är i plast….
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden