Hej!

Jag har köpt en ny dusch slang och handtag. Upptäckte efter ett tag att det droppade från handtaget, vilket förvånade mig. Den gamla slangen och handtaget droppade inte. Nya packningar (medföljande) är ditsatta.

Nu misstänker jag att det behövs bytas packning i själva blandaren men jag är inte säker på hur det går till. Jag tror att det är en FM Mattsson produkt. Stämmer det?

Hälsningar

Christian

• Badrum, kran, handduk, spegelreflektion, kakel, stående person, svarta byxor, duschslang.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Var läcker det, är det vid slanganslutningen så i med en packning till och dra till lite lätt med tång.

J jonaserik skrev:
Var läcker det, är det vid slanganslutningen så i med en packning till och dra till lite lätt med tång.
Hej

Bifogar ännu en bild. Dusch slangen är 2m lång. Vattnet måste komma från anslutningen i blandaren. Handtaget sitter en bit upp, som du ser - det är därifrån det droppar.

• Duschhuvud, duschstång, kontroller, vita kakelväggar, duschdraperi med blåa ränder, badrumsinredning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Du menar då från strilen handtag eller från själva blandarens inställning värme eller mängd vatten. i dom sista så har jag inte en aning om har det ser i den. Är nog inga packningar på vriddelarna utan O-ringar som tätar.

J jonaserik skrev:
Du menar då från strilen handtag eller från själva blandarens inställning värme eller mängd vatten. i dom sista så har jag inte en aning om har det ser i den. Är nog inga packningar på vriddelarna utan O-ringar som tätar.
Från strilen i handtaget

Jag har tagit bort slangen från blandaren, skruvat bort handtaget och tömt dessa på vatten. Monterat ihop det men efter en stund så börjar det droppa igen.

Tror du då att byta O-ring löser problemet?

C Christianv skrev:
Från strilen i handtaget

Jag har tagit bort slangen från blandaren, skruvat bort handtaget och tömt dessa på vatten. Monterat ihop det men efter en stund så börjar det droppa igen.

Tror du då att byta O-ring löser problemet?
Jag misstror dig inte, men du har inte tappat bort packningen. Det kan vara så att muttern du gängar på inte stämmer riktigt ( ska inte vara så, lågpris ) annars lägg dit en packning till och dra till lite hårt

J jonaserik skrev:
Jag misstror dig inte, men du har inte tappat bort packningen. Det kan vara så att muttern du gängar på inte stämmer riktigt ( ska inte vara så, lågpris ) annars lägg dit en packning till och dra till lite hårt
Jag provar...hör av mig hur det går.

C Christianv skrev:
Jag provar...hör av mig hur det går.
Jag har exakt samma problem med samma modell som konstant droppar från strilen. Kom du fram till vad som var problemet och hur man gör för att fixa det???

Men om det droppar konstant även när duschen är avstängd så får ni ju byta insatsen i i blandaren.

• Gilla
Joein
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.