En nockpanna har spruckit och rasat från taket och jag måste försöka hitta på något sätt att byta den.
Jag har dock ett problem och det är att jag är höjdrädd och att det är väldigt högt. Det finns heller inga trappsteg på taket utan man är tvungen att gå på teglet.

Hur kan man byta det?
...Eller i det här fallet, vilken sorts hantverkare kontaktar man som eventuellt kan ha lust att göra ett sånt jobb?
 
Vet du vad du har för tegelpannor?

Närmsta takläggarfirma hjälper dig garanterat med det där.
 
d-sajn skrev:
En nockpanna har spruckit och rasat från taket och jag måste försöka hitta på något sätt att byta den.
Jag har dock ett problem och det är att jag är höjdrädd och att det är väldigt högt. Det finns heller inga trappsteg på taket utan man är tvungen att gå på teglet.

Hur kan man byta det?
...Eller i det här fallet, vilken sorts hantverkare kontaktar man som eventuellt kan ha lust att göra ett sånt jobb?
Du ska inte vingla runt så högt upp om du är höjdrädd och ska gå på teglet.

Kan du inte hyra en skylift? Känns bättre att stå i en korg.
 
Redigerat:
Har du ingen granne/släkting som kan sticka upp? Tar ju typ 5min...
 
Jag har testat skylift när jag gjorde rent fasaden, men jag kom inte end då hela vägen upp...
Det är ju det som gör det så knasigt - det tar ju bara 5 minuter och därför så vet jag inte om en hantverkare vill ens ta sig an arbetet.
Nockpanna har jag.
 
Hade jag bott i närheten så hade jag gärna hjälpt dig :-). Men jag har vägarna förbi först kanske i mitten av juli...
 
  • Gilla
Kattvovven
  • Laddar…
d-sajn skrev:
Jag har testat skylift när jag gjorde rent fasaden, men jag kom inte end då hela vägen upp...
Det är ju det som gör det så knasigt - det tar ju bara 5 minuter och därför så vet jag inte om en hantverkare vill ens ta sig an arbetet.
Nockpanna har jag.
Inga problem att få det gjort men där ju bli minst en timmes jobb ändå.
Kan du inte ordna skyliften och köra upp frugan eller någon kompis annars?
 
d-sajn skrev:
vilken sorts hantverkare kontaktar man som eventuellt kan ha lust att göra ett sånt jobb?
Du kan nog kontakta vem som helst - som inte är höjdrädd. ;)
 
Hur gick det?
 
På den tiden jag var höjdrädd annonserade jag på facebook. En timme senare var tv-antennen omriktad. Pröva det, om du är medlem där :)

skickat från biltelefonen
 
Förklara för en kompis/granne att du är höjdrädd. Medans han/hon byter pannan tänder du grillen och kyler ölen.
 
Du skall ha livlina på den höjden.... Har du ingen taklucka på huset? Hur kommer sotaren upp?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.