Hej, ska byta toastol. Kan man byta den svarta manschetten på bilden eller brukar den vara typ fastlimmad under golvmattan på ngt sätt?

//WSP

• Närbild av en toalettstol med en svart manschett vid basen på ett blått golv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag brukar byta den samtidigt så att allt blir nytt och fräscht.

• Gilla
Stefan N
  • Laddar…
Hej, gick bra att byta den svarta manschetten MEN nya toastolens ”porslinsrör” går bara ned i den typ 1 centimeter. Provade därför med en WC anslutning rak ( från Biltema) men då gick inte stolen ned i golvet tillräckligt, WC anslutningen är för hög. Hur gör jag?

//WSP

Tack, ska försöka få tag på en sån i morrn.
Ser ut att kunna kapas om den blir för hög

//WSP

W wsp skrev:
Tack, ska försöka få tag på en sån i morrn.
Ser ut att kunna kapas om den blir för hög

//WSP
Jepp. Kan kapas.

Hej, sorry att jag fortsätter fråga.. Har köpt WC-anslutningen du länkade till nu, men är på jobbet och har inte provat ännu. Blir fundersam, kommer den passa ned i stosen med manschetten (på min bild) eller måste manschetten tas bort? Och då måste jag ju i så fall limma eller täta med silikon? Har försökt hitta diametrar på toans "porslinsrör" men inte hittat och har heller inte hittat diametrar på stosen..

//WSP

Det är lugnt. Om du sätter i delen så blir den som en förlängning. Dvs, du trycker ned det röret i manschetten som sitter på röret i golvet. Då kommer du få ett högre rör med en ny manschett där porslinet kan gå i.

• Närbild av ett rör och en svart manschett där instruktioner för byte och installation av en ny del anges med röda pilar och text.
    Skapa konto
  • Grått rör med svart manschett och röd pil ovanför. Text på bilden instruerar om att sätta toaletten ovanpå och använda tvål för enklare montering.
    Skapa konto
Bra, för rörfirman där jag köpte den snacka ngt om att ta bort manschetten i golv..

Hej, tyvärr funkade det inte att ha manschetten nere vid golv. Röret passade inte så jag tätade med silikon istället. Annars blev det bra
//WSP

Hmm.. du har ju en manschett vid golvet på bilden, hur menar du att det inte funkade?

Det nya röret (WC anslutningen från Uponor) hade en diameter att den precis gick ned i befintlig stos i golvet utan manschett

Redigerat:
Kanske, hade ju provat med en liknande från Biltema men den va för hög och gick inte att kapa.
Nu blev det tillräckligt bra
Tack för hjälpen

//WSP

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.