Hur får man upp en sån här pump?
Typ 2 meter ner

• Grön cylindrisk behållare nedgrävd cirka två meter, med en pumpventil synlig i botten, delvis täckt av jord och vit isolering på kanten.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
M mimik skrev:
Hur får man upp en sån här pump?
Typ 2 meter ner
Lite svårt att se men du ser ingen glidkoppling?Om det sitter glikoppling längre ner på pem slangen så dra slangen rakt upp.

• Glidkoppling/enkledadaptern i mässing med svart tätning och gängad öppning, dimension R32 & R50, för pumpbrunnar, visas i en produktbild.
    Skapa konto
Redigerat:
Jag testade att dra i den uppåt men känns rätt stum. Kanske måste ta i lite hårdare…

M mimik skrev:
Jag testade att dra i den uppåt men känns rätt stum. Kanske måste ta i lite hårdare…
Här ser du den glidkopplingen som sitter i min pumpbrunn men svårt om det sitter en glidkoppling på din.Den drar jag rakt upp men visst sitter den hårt fast.

• Glidkoppling i botten av en pumpbrunn, med intilliggande rör och kabel, synlig ovanifrån med jord runt omkring.
    Skapa konto
Svårt att se kanske?

• Rör- och kabelinstallation i en mörk, fuktig miljö, delvis under vatten i ett grönt rör eller brunn.
    Skapa konto
M mimik skrev:
Svårt att se kanske?
Det var inte lätt att se.Fast man borde kunna lyfta upp den utan att gå ner.Är det en 400mm brunn eller 600mm?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.