Jag har ställt till det lite för mig, och nu undrar jag om någon vänlig själ här på forumet skulle kunna hjälpa mig med lite tips på hur jag får bort det förbannade låset. Jag skruvade först loss alla skruvar jag hittade, men fick inte loss själva handtagen. Då tog jag fram kofoten, vilket förmodligen inte var någon bra idé. Nu ser det ut såhär:

http://i1225.photobucket.com/albums/ee383/Aembla/SDC10184.jpg

Hur får jag bort alltihopa?

Du har med all säkerhet en sprint eller skruv som går genom trycket (handtaget) och den fyrkantspinne som går genom kistan.. Har du inte det så sitter nog trycket bara fast lite, och borde gå att få loss med lite milt våld.

Redigerat:
Har du lossat skruven på undersidan av handtaget?

Såg inte att det fanns en skruv på undersidan av handtaget, ska testa att ta bort den nu!

Aembla skrev:
Hur får jag bort alltihopa?
På något sätt måste du få bort dörrhandtaget innan du kan få ut låskistan. Hittar du ingen sprint får du i värsta fall ta till bågfilen (eller vinkelslipen).

frohike skrev:
och borde gå att få loss med lite milt våld.
Tittar man på bilden kan man gissa att TS inte är främmande för (milt) våld. :cool:

Det funkade! Tack så jättemycket för hjälpen!

Nu kanske jag hinner reda ut situationen innan sambon kommer hem... Såg inte så snyggt ut när jag hade gått på med kofoten : )

Alfredo skrev:
Tittar man på bilden kan man gissa att TS inte är främmande för (milt) våld. :cool:
Därav skrev jag Milt våld :D

Aembla skrev:
Nu kanske jag hinner reda ut situationen innan sambon kommer hem... Såg inte så snyggt ut när jag hade gått på med kofoten : )
Töm kameran... Släng låset... Rensa internethistoriken... Det som inte syns har aldrig hänt...:D

Låset är borta, målet nått d^_^b

• Gilla
Ernfrid69
  • Laddar…
Moawawaw - you made my day

Sent from my iPhone using Tapatalk

gör det nåt ifalljag använder ditt kort som bakgrundsbild? för jag kan fan i mig inte sluta skratta , :)

Helt okej, lite utskrattning här är ett billigt pris för all hjälp man kan få på detta underbara forum!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.